ایران و جهان

کمبود اتوبوس برای سفرهای داخلی/ افزایش حجم خودرو در مرز مهران


به گزارش خبرنگار مهر، جلسه ستاد مرکزی اربعین با حضور سید مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد اربعین عصر امروز در وزارت کشور برگزار شد.

از موضوعات مطرح شده در این نشست، اختصاص مجوز انتقال تجهیزات درمانی در موکب ها و مراکز درمانی هلال احمر ایران پس از مرز تمرچین در استان آذربایجان غربی، ایجاد ۲۵ هزار ظرفیت پارکینگ در مرز باشماق بود.

همچنین در خصوص افزایش ترافیک مسیر ایلام تا مهران هشدارهای لازم اعلام شد؛ و مشخص شد تاکنون حداقل دو ساعت حرکت در این مسیر افزایش یافته است.

تاکنون ۲۹۰,۰۰۰ جابجایی زائر صورت گرفته است و به دلیل استقبال مردم از سفر اربعین، به تدریج از میزان اتوبوس‌های فعال در استان‌های دیگر برای سفرهای دیگر داخلی کاهش می‌یابد؛ لذا هماهنگی‌های لازم برای مدیریت این چالش انجام شد.

در این جلسه همچنین بر این موضوع هم پرداخته شد که ظرفیت اتوبوس‌ها نسبت به دو سال قبل به دلیل کرونا کاهش یافته و قسمتی از ظرفیت اتوبوس‌های مسافربری به باربری انتقال یافته است و این مسأله کنترل ظرفیت اتوبوس در استان‌ها را سخت کرده است.

در این جلسه آمار اتوبوس‌هایی که سازمان‌ها و ارگان‌ها برای اربعین اختصاص داده اند و یا در روزهای آینده اختصاص خواهد داد؛ اعلام شد.

در بخش دیگری از جلسه سایت ایران من راه اندازی شده است که بحث‌های آموزشی، معرفی نقشه‌ها و مراکز ایرانی ارائه دهنده خدمات و بخش شکایات برای زائران فراهم شده است.

در این اپلیکیشن، زائران می‌توانند به صورت چند رسانه‌ای و در قالب فیلم و عکس شکایات خود را مطرح کنند. از سوی دیگر سامانه پیامکی ۳۰۰۰۷۷۷۰ در نظر گرفته شده است تا مردم شکایات خود را به ستاد اربعین پیامک کنند.

شماره ۷۶۷ نیز به صورت ارتباط مستقیم با کارشناسان برای ثبت شکایات و انتقادات در نظر گرفته شده است؛ البته برای رفاه حال زائران توصیه می‌شود آنان از طریق پیامک یا اپلیکیشن شکایات خود را اعلام کنند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا