ایران و جهان

چند دلیل شهردار یاسوج برای عدم حذف سرعت‌گیرها

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، در معابر شهری و حتی در جاده‌های اصلی استان کهگیلویه و بویراحمد دست اندازی‌های غیر استاندارد به‌نام سرعت‌کاه یا سرعت‌گیر ایجاد شده که غیراستاندارد بودن و عدم نصب تابلوی راهنمایی برای این دست‌اندازی‌ها به یک معضل اساسی و اصلی در شهر یاسوج تبدیل شده است.

نصب سرعت‌گیرها در شهر یاسوج به گونه‌ای است که نارضایتی مردم و رانندگان را به همراه داشته است، از سوی دیگر مسافران و گردشگرانی که این شهر را به عنوان مقصد سفر و تفریح خود انتخاب می‌کنند از این وضعیت به شدت انتقاد دارند.

اما نستهن مقدم در خصوص وضعیت سرعت‌کاه‌ها به خبرنگار فارس گفت: حذف سرعت‌کاه‌ها از مطالبات جدی مردم و شهروندان خصوصا در محلات شهر یاسوج است که آسیب‌های زیادی به مردم وارد کرده است.

شهردار یاسوج اظهار کرد: برای کاهش سرعت، سرعت‌گیرهایی در سطح معابر شهری و جاده‌های اصلی شهر یاسوج ایجاد کردیم که رنگ‌آمیزی و نصب علائم راهنمایی در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه سرعت‌گیرها به چند دلیل حذف نمی‌شوند، گفت: تا زمان نصب دوربین‌های پایش تصویری و همچنین اطلاع‌رسانی رسانه‌ها و ارتقاء فرهنگ رانندگی سرعت‌‌گیرها حذف نمی‌شوند.

این مسوول عنوان کرد: به سرعت‌گیرها نیاز داریم و تا زمانی که حقوق شهروندی در سرعت مجاز رانندگی رعایت نشود حذف نخواهد شد و شهرداری با طعنه‌ای عقب‌نشینی نخواهد کرد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا