اجتماعیاخبار خوزستاناخبار ویژهاقتصادیایران و جهانتیتر دودسته‌بندی نشدهستون وسط

پیش‌بینی برداشت ۶۸ هزار تن خرما از نخلستان‌های آبادان

به گزارش خوز۲۴| حسن دشتی نژاد در جریان بازدید مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خوزستان از کارگاه‌های خرید و صنایع تبدیلی خرما و همچنین وضعیت خرمای در حال برداشت شهرستان، اظهار داشت: آبادان دارای 12 هزار و 750 هکتار نخیلات است و پیش بینی می‌شود در سال جاری شاهد برداشت 68 هزار تن محصول خرما در آبادان باشیم که این برداشت تا پایان مهرماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: 70 درصد از خرمای آبادان شامل رقم استعمران 15 درصد برحی، 10 درصد زاهدی و 5 درصد سایر ارقام است.

محمد حسنی نسب، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز گفت: با توجه به وضعیت مطلوب باردهی نخیلات ناشی از تامین آب با کیفیت در یک سال گذشته، حمایت از تامین نهاده‌های استاندارد، مدیریت اصولی نخلستان‌ها و آموزش مستمر، انجام توصیه‌های ترویجی توسط نخلداران و باردهی ارقام پرمحصول نخیلات جوان، برآورد می‌شود، در سال جاری ضمن افزایش کیفیت محصول خرما، شاهد افزایش 10درصدی تولید خرما نسبت به سال گذشته باشیم.

به گزارش تسنیم، آبادان دارای 12 هزار و 750 هکتار نخیلات و بیش از 2 میلیون اصله نخل خرما است بیشترین نوع خرمای تولیدی از نخلستان‌های آبادان برحی و استعمران است.

استان خوزستان جزو سه استان نخست در تولید خرمای کشور است و بیشترین سهم تولید خرمای استعمران را به خود اختصاص داده است که ارزش صادراتی بالایی دارد

 

تسنیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا