اجتماعیاخبار خوزستاناخبار ویژهاقتصادیایران و جهانتیتر دوستون وسطسیاسیفرهنگی

رونمایی از دومین پوستر رویداد هنری “روایت حبیب “در اهواز

 

 

به گزارش خوز ۲۴ ، رییس حوزه هنری خوزستان در این آیین گفت: همزمان با سومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از ۲۷ تا ۲۹ آذر جاری استان خوزستان میزبان کاروان روایت حبیب است.

محمد شهبازگهرویی ادامه داد: برنامه های فرهنگی و هنری از جمله هنرهای نمایشی، نقالی و پرده خوانی، نمایشگاه عکس و تجسمی، محفل نقد کتاب، کارگروه هنرهای تجسمی، شب خاطره ویژه برنامه های کودک و نوجوان، شعر، موسیقی و سرود به این مناسبت در اهواز، دزفول و شادگان اجرا می‌شود.

وی گفت: علاوه بر برگزاری شب خاطره، افتتاح نمایشگاه هنرهای تجسمی و عکس در تالار مهتاب کتابخانه مرکزی و همچنین کارگاه خلق آثار تجسمی با حضور اساتید برجسته کشور برنامه های روز اول این کاروان در اهواز است.

شهبازگهرویی افزود: کاروان روایت حبیب، ساعت ۱۵ روز ۲۷ آذر با سفر به دزفول برنامه های متنوع فرهنگی از جمله نقالی، خاطره گویی و شعرخوانی را برگزار می‌کند.

وی با اشاره به حضور سردار سلیمانی در روستای آلبوناصر شادگان در ایام سیل ۹۸ گفت: این کاروان روز دوشنبه ۲۸ آذر با حضور در این روستا برنامه های متنوع فرهنگی را اجرا می‌کند.

وی ادامه داد: رونمایی از کتاب‌های نوشته شده پیرامون سردار شهید سلیمانی از جمله برنامه های این کاروان در استان های مختلف است که روز دوشنبه ساعت ۱۵ کتاب خاطرات مردم از تشییع حاج قاسم در اهواز در حوزه هنری اهواز رونمایی می شود.

وی گفت: آخرین برنامه این کاروان در اهواز برگزاری شب خاطره با برنامه های متنوع فرهنگی از جمله نقالی، سرود و شعر خوانی است که این برنامه در تالار شرکت نفت اهواز برگزار می شود.

سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی در هر سفر به خوزستان خود را ملزم می دانست که با مادر شهید علی هاشمی دیدار داشته باشد به همین دلیل آغاز حرکت فرهنگی کاروان روایت حبیب از منزل مادر شهید علی هاشمی در خوزستان برگزار شد.

شهید علی هاشمی فرمانده قرارگاه سری نصرت در سال ۱۳۶۷ پس از انجام ماموریت تخلیه جزیره مجنون، در هنگام ترک مقر فرماندهی، در سن ۲۷ سالگی توسط بالگردهای ارتش عراق مورد هدف قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نایل آمد. پیکر وی ۲۲ سال بعد در سال ۱۳۸۹ شناسایی و در گلزار شهدای اهواز به خاک سپرده شد.

دومین دوره کاروان “روایت حبیب” با هدف تبیین شاخص‌های مکتب شهید قاسم سلیمانی با حضور ۵۰ تن از اساتید برجسته کشور در بخش های مختلف هنری به همت حوزه هنری از ۱۱ آذر در ۱۰ استان کشور فعالیت خود را آغاز می کند. این کاروان همزمان با میلاد حضرت زینب (س) فعالیت خود را از مشهد مقدس آغاز و بعد به سمت استان خراسان شمالی (بجنورد)، مازندران (ساری)، استان آذربایجان شرقی (تبریز)، استان کرمانشاه، استان خوزستان (اهواز)، جزیره کیش، استان فارس (شیراز)، استان یزد حرکت خواهد کرد و در نهایت مراسم پایانی آن مصادف با ۱۳ دی سالروز شهادت حاج قاسم در استان کرمان برگزار می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا