اجتماعیاخبار خوزستاناخبار ویژهاقتصادیایران و جهانتیتر دوستون وسطسیاسیفرهنگی

َزندانیان در دوران محکومیت و‌بعداز آزادی نیازمند حمایت هستند / صرف بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان توسط خیرین َ

 

 

 

به گزارش خبرنگار خوز ۲۴ از اهواز ،رحیم مطهر نژاد بعد از ظهر سه شنبه ۲۳ اسفند ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد : شغلهای مولد ما از ۴۵ هزار شغل عبور کرده است .
از این تعداد ۱۵ هزار نفر به درون زندان به صورت اشتغال نشسته و ۲۰هزار نفر بیرون از زندان مشغول کار هستند ته به طور میانگین ۲ میلیون و ۴۰۰ هزارتومان دریافتی دارند.

وی افزود : برای بازگشت زندانیان به جامعه از ۱۵ هزار هکتار زمینی که در اختیار بنیاد تعاون زندانیان است و همچنین بیش از یکهزار واحد تولیدی در داخل و بیرون زندان کشور و ۱۰هکتار گلخانه و چندین کشت و صنعت استفاده کرده ایم .

این مقام مسئول بیان کرد : بالغ بر ۲۰ هزار نفر خارج از زندان ها ، شاغل هستند و بخشی از محصولات تولیدی ما توسط شرکتهای بازرگانی به خارج کشور صادر می گردد.

وی‌افزود : بنیاد تعاون زندانیان کشور در همه استان ها نمایندگی دارد و هدف آن ایجاد کرامت انسانی برای زندانیان با ایجاد شغل برای آنها و خانواده هایشان است‌.

مطهر نژاد تصریح کرد : هر شغلی که به زندانی بدهیم منجر به حذف چهار آسیب از کشور می‌شود ‌و‌این کار پر برکتی است.

این مقام مسئول افزود :زندانیان در دو مقطع دوران محکومیت و بعد از آزادی نیازمند حمایت هستند و سالیانه بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان توسط خیرین هزینه می‌شود .

مطهر نژاد گفت : اگر زمینه اشتغال زندانیان فراهم شود بازگشت زندانیان از زندان از ۲۰ درصد به ۲ درصد کاهش خواهد یافت که این بسیار ارزشمند است .

وی‌، یکی از اقدامات مهم انجام شده توسط زندانیان را درختکاری بیش از ۵ هزار هکتار زمین بیان کرد و گفت : این آمادگی را داریم که تولید و‌کاشت نهال را با کمک زندانیان به سرانجام رسانیم .

مدیر عامل بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت: در زمینه اشتغال زایی، زندانیان را به چهار طبقه تقسیم کردیم .در خوزستان سوله ای بود که بلااستفاده بود وسال ۹۱ آن را به آسایشگاه زنان خوزستان تبدیل کردیم و خانم های زندانی در آنجا فعالیتهای مختلف اعم از درست کردن ساندویچ ، پاک کردن سبزی ها، پخت نان و‌خیاطی را انجام می دهند‌.

وی خاطر نشان کرد : پادگان الحدید در ۲۵ کیلومتری اندیمشک هم دیگر زمینه اشتغال زایی زندانیان بوده که برای فروشگاه‌های ما اقلام مختلف شامل بسته بندی مواد غذایی و زغال های صنعتی و …را تولید می کنند .

وی افزود : در زندان های کشور ۱۲۵۰ فروشگاه احداث کردیم و زندانی غیر از تحمل دوران محکومیت نباید از سختی دیگری رنج ببرد .

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا