اخبار خوزستان

وقوع سیلاب در مناطق شمالی و شرقی خوزستان دور از انتظار نیست


کوروش بهادری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بارش بارندگی از شب گذشته آغاز شده و تا فردا ادامه دارد، بر اساس گزارشات میدانی، در مناطق شمالی و ارتفاعات بارش باران بسیار شدید است. 

وی افزود: به عنوان نمونه تنها طی دو ساعت ۵۰ میلیمتر بارندگی در دزفول و به همین شکل در اندیمشک ثبت شده است.       
 
مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به بارندگی شدید باران در اندیکا گفت: سرعت بادهای لحظه ای بالای ۶۰ کیلومتر است و با کاهش سرعت باد بارش های مناسب را در سایر مناطق هم خواهیم داشت.

بهادری در خصوص وقوع گرد و غبار در برخی شهرهای خوزستان بیان کرد: گرد و غبار شهرهای آبادان و خرمشهر ناشی از کانون ریزگردهای بیرونی بوده و گرد و غبار اهواز و شادگان نیز ناشی از فعال شدن کانون های داخلی گرد و غبار بر اثر شدت وزش باد است.      

وی با اشاره به بارش باران در شهرهای مختلف ادامه داد: فقط در شهرهای آبادان، خرمشهر، شادگان و بندر ماهشهر بارش نداشتیم که اگر حتی بارش خفیف در این شهرها داشته باشیم، باعث افزایش دید در شهرهای درگیر با گرد و غبار می شود.         

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اعلام این خبر که خلیج فارس طی امروز و فردا به شدت مواج است، عنوان کرد: طی شبانه روز گذشته اهواز با دمای هوای ۳۴ درجه سانتیگراد گرمترین شهر استان و ایذه با دمای هوای ۱۱ درجه سانتیگراد خنک ترین شهر استان بود.    

بهادری گفت: پیش بینی می شود حداکثر دمای هوای اهواز امروز به ۳۲ درجه سانتیگراد و فردا حداقل به ۲۷ درجه سانتیگراد برسد.


منبع: مهر خوزستان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا