اجتماعیاخبار خوزستانایران و جهانتیتر دوستون وسط

وزیر آموزش و پرورش: حضور دانش آموزان در مدارس اختیاری است/۲۵هزار و ۵۰۰ نیروی حق التدریس در کشور تبدیل وضعیت می شوند/حتی یک دانش آموز نباید از تحصیل دور بماند

به گزارش خوز ۲۴ از اهواز- محسن حاجی میرزایی بیان کرد: آموزش و پرورش موظف است که امکان آموزش را برای همه دانش آموزان فراهم کند، مدارس ما در سراسر کشور پذیرای دانش آموزان هستند اما الزامی برای حضور آنان نیست.

وی گفت: البته بدیهی است که خانواده ها باید از وضعیت بهداشتی مدارس اطمینان پیدا کنند و با مراجعه به مدرسه از رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط مدارس اطمینان یابند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: آموزش حضوری را بسیار ضروری می دانیم به خصوص برای پایه های اول و دوم ابتدایی و هنرستان ها که از طریق فضای مجازی به خوبی آموزش ها انجام گرفته است.

حاجی میرزایی بیان کرد: به دغدغه های ستاد ملی کرونا احترام می گذاریم به همین دلیل حضور دانش آموزان را  در مدارس اختیاری کرده ایم.

وی گفت: برای خانواده هایی که ترجیح می دهند آموزش دانش آموزان به صورت حضوری باشد امکانات لازم را در اختیار آن ها قرار می دهیم.

بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش از یکم بهمن ماه جاری مدارس برای آموزش حضوری دانش آموزان بازگشایی شد.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: تاکید ما بر این است که حتی یک دانش آموز نباید از آموزش دور بماند و طرح حمایت از دانش آموزان بازمانده از تحصیل و توجه به ادامه تحصیل تمام دانش آموزان با جدیت دنبال می شود.

وی افزود: با قانونی که سازمان ثبت احوال تکلیف کرد ، اطلاعات تمامی دانش آموزان در اختیار آموزش و پرورش قرار می گیرد  تا آموزش و پرورش شناسایی دقیقی از دانش آموزانی که تحت آموزش نیستند را کسب کند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه بیان کرد: موضوع تبدیل وضعیت نیروهای حق التدریس کاملا روشن است و در حال پیگیری  هستیم.

حاجی میرزایی اظهار داشت: بر اساس میزان سهمیه امسال ۲۵هزار و ۵۰۰ نفر نیرو حق التدریس  بر اساس امتیازی که کسب کرده اند تبدیل وضعیت خواهند شد ودر سال آینده نیزتبدیل وضعیت سایر نیروی حق التدریس را خواهیم داشت.

وزیر آموزش و پرورش به همراه معاونان خود پنجشنبه ۲بهمن ماه به منظور حضور در چند نشست داخلی و افتتاح چندین پروژه آموزشی در شهرستان خرمشهر و شادگان به خوزستان سفر کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news
دکمه بازگشت به بالا