اخبار خوزستان

ندادن آب به پرورش دهندگان ماهی باعث بیکاری ۱۴ هزار نفر می شود


به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی ظهر امروز در حاشیه افتتاح شهرک خودرویی آبادان در جمع خبرنگاران افزود: امید می رود تا با پیش بینی های انجام شده در خصوص وجود بارش باران در اسفندماه امسال و فروردین ماه سال آینده، به میزان بارندگی به سطحی برسد که بتوانیم کمترین محدودیتی را ایجاد کنیم.

وی در خصوص قطع شدن آب ایستگاه پرورش ماهی استان خوزستان اظهار کرد: تا پیش از بارندگی اخیر شرایط بسیار نامساعدی داشتیم و وضع آبهای ذخیره شده پشت سدها در استان بسیار نامطمئن و ناپایدار بود.

شریعتی ضمن اشاره به اینکه میزان ۶۴ درصدی بارندگی در سال گذشته تصریح کرد: امسال ۴۰ درصد کاهش بارندگی نسبت به سال گذشته را شاهد بودیم.

استاندار خوزستان در باره رفع موانع سرمایه گذاری در استان خوزستان گفت: اکنون نرم افزار آن تهیه و فاز نخست آن نیز به بهره برداری رسیده، امید می رود تا تیرماه سال آینده فاز دوم و تا پایان سال نیز فاز سوم آن به بهره برداری برسد.

شریعتی افزود: نمی‌توان از هم‌ اکنون درباره فعالیت مزارع پرورش ماهی در سال آینده اظهار نظر کرد و همه چیز به میزان بارش‌ باران بستگی دارد.

وی در رابطه با نامه سازمان آب و برق در خصوص ممنوعیت آبگیری مزارع پرورش ماهی نیز اظهار کرد: این موضوع به دلیل خشکسالی است و ارتباطی با انتقال آب به کانون‌های ریزگرد ندارد.

شریعتی تصریح کرد: ۱۴ هزار شغل در بخش آبزی پروری در استان خوزستان وجود دارد که عدم تخصیص آب به مزارع پرورش ماهی خوزستان به معنای توقف تولید و بیکاری شاغلان این بخش است.


منبع: مهر خوزستان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا