اخبار خوزستاناقتصادیتیتر دوستون وسط

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اهواز عنوان کرد: حضور ۲۲ غرفه در بازارچه فن و هنر، ترویج کارآفرینی و معرفی فرصت های شغلی هدف اصلی بازارچه فن و هنر

گودرز شاطری در گفتگو با خبرنگار خوز۲۴ با اشاره به برپایی بازارچه فن و هنر دانشگاه های آزاد استان در دانشگاه آزاد اهواز ، اظهار کرد: هدف از برپایی بازارچه فن و هنر معرفی فرصت های شغلی و کارآفرینی به دانشجویان و ترویج فرهنگ کارآفرینی میان جامعه دانشجویی است.

وی افزود: این رویداد بازارچه فن و هنر دانشگاه های آزاد خوزستان با محوریت واحد اهواز است که شامل ۲۲ غرفه از دانشگاه های آزاد سراسر استان است.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اهواز با بیان این که دانشگاه آزاد علاوه بر رسالت آموزشی و پژوهشی رسالت مهم تری به نام رسالت فرهنگی برعهده دارد، تصریح کرد: وظیفه خود می دانیم که که در حوزه فرهنگ فرآیند کشف و استفاده از فرصت ها را جهت تولید کالاها به دانشجویان معرفی کنیم.

شاطری ادامه داد: کارآفرینی نیروی محرکه اقتصاد و جامعه است که درصورت همراه شدن با خلاقیت و تلاش موجب جذب دانشجو به بازار کار و اشتغالزایی برای وی می شود.
وی گفت: در غرفه های بازارچه علاوه بر معرفی فرصت های شغلی مشاوره شغلی را نیز برای دانشجویان داریم.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اهواز اضافه کرد: دانشجویان در دانشگاه آزاد انجمن هایی در حوزه کارآفرینی و اشتغالزایی دارند و در این حوزه فعال هستند و تجربیات خود را به سایر دانشجویان منتقل می کنند.
شاطری با بیان این که کارآفرینی امری ارثی و ژنتیکی نیست و با تلاش و کسب مهارت بدست می آید، گفت: رویکرد مهارت آموزی و کارآموزی موجب شناخت ظرفیت ها و فرصت ها می شود و دانشجو می‌تواند از ایده های ارائه شده برای ایجاد اشتغال پس از فراغت از تحصیل استفاده کند.

وی افزود: در حقیقت برپایی این بازارچه گامی در راستای حمایت از تولید کالا و خدمات ایرانی و کارآفرینی است.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اهواز بیان کرد: تلاش می کنیم در سال های آتی این بازارچه توسعه پیدا کند و در فضای بزرگتر و به صورت خلاقانه تر برگزار شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا