اخبار خوزستاناقتصادیتیتر دوستون وسط

معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان: خوزستان سرزمین فرصت ها و موقعیت ها است و به لحاظ تنوع اقتصادی باعث شده فضا برای سرمایه گذاری مهیا شود

به گزارش خوز ۲۴ معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان درنشست ستاد سرمایه گذاری استان خوزستان با حضور مدیرکل دفتر سرمایه گذاری کشور و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان اظهار داشت: استان خوزستان سرزمین فرصت ها و موقعیت ها می باشد که به لحاظ تنوع اقتصادی باعث شده فضا برای سرمایه گذاری مهیا شود. همچنین موقعیت مرزی خوزستان، مرز مشترک با عراق از دو پایانه شلمچه و چزابه که سال گذشته ۱٫۹ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی داشته ایم فرصت های بیشماری را برای سرمایه گذاری فراهم کرده است.

سیدعلی بحرینی افزود: سال گذشته در زمینه پتروشیمی بالغ بر ۷ میلیارد دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر ماهشهر صادرات داشتیم. که تمامی این ها قابلیت های استان است.
وی اضافه کرد: ما اعتقاد داریم اقتصاد کشور متأثر از اقتصاد استان خوزستان است و می طلبد به نفع استان در راستای برنامه ریزی و اهدافی که در اقتصاد مقاومتی ترسیم شده در بهبود وضعیت معشیت استان و کشور استفاده شود.
بحرینی بیان کرد: در بحث بهبود فضای کسب و کار سعی کردیم با تسهیل روند سرمایه گذاری و کوتاه کردن این فرآیندها اقدامات زیرساختی صورت گیرد. فرآیندهای پنجره واحد را طی سال احصاء نمودیم و همزمان تحت وب کردن آن پروژه اش آغاز شده و طی هفته آینده فاز اول آن افتتاح خواهد شد.
معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان اظهار داشت: سامانه ای را طراحی کردیم با نام سامانه پیشرفت فیزیکی پروژه های سرمایه گذاری که پروژه ها در آن رصد می شوند و گزارش گیری صورت می گیرد و در این سامانه ۱۹۰ پروژه به مبلغ یک میلیارد تومان به بالا اجرا می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا