ایران و جهان

مسئله آب سیستان و بلوچستان موضوع درجه یک کشور است


به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه جلسه ستاد بحران و در جمع خبرنگاران با اشاره به مفاد جلسه گفت: یکی از موارد مطرح شده در جلسه امروز ارزیابی ایمنی سازه‌ها بود زیرا با توجه به قانون ساختمان‌های بلند مرتبه باید ایمن سازی شوند.

وی ادامه داد: لازم است دستگاه‌های ذی‌ربط با سرعت و فعالیت بیشتری کار ارزیابی را انجام دهند در حال حاضر بررسی‌های اولیه صورت گرفته و بررسی نهایی نیز موضوع مهم جلسه امروز بوده است.

وزیر کشور با اشاره به دیگر موارد مطرح شده در جلسه گفت: بررسی مسائل امنیتی و انتظامی در شرایط بحران یکی دیگر از موضوعات جلسه بود زیرا در مواقع بحران باید جان و مال شهروندان حفظ شود و همچنین انتظام لازم نیز باید ایجاد شود و دستورالعمل‌های این موارد تصویب شدند.

وحیدی درباره صندوق حوادث طبیعی گفت: این صندوق تشکیل شده و دولت کمک‌هایی به آن کرده است اما مبلغی نیز باید از سوی منابع اخذ شده به صندوق واریز شود و که در جلسه امروز برای ارائه خدمات بیشتر صندوق مصوباتی تصویب شد.

وی افزود: بنا بود این صندوق دارد وزارت کشور شود و این موضوع در دست بررسی است همچنین مبلغ بودجه سالانه این صندوق در دولت به تصویب می‌رسد که حداکثر ۳۰ میلیون تومان است.

وزیر کشور با اشاره به وضعیت سیستان و بلوچستان گفت: یکی از مواردی که در این استان مطرح است بحث آب است و افغانستان باید ۸۰۰ میلیون متر مکعب آب به ایران را وارد می‌کرد اما این کار صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: با این حال ۳ چاه ژرف حفر شده است و به دنبال انتقال آب از سایر چاه‌ها هستیم مسئله آب سیستان موضوع درجه یک است و دولت تمام تلاش خود را برای این کار انجام داده اما انتقال آب زمانبندی خاص خود را دارد و امیدواریم مسئولان افغانستان به وظایف خود عمل کنند.

وحیدی گفت: موضوع گرد و غبار سیستان و بلوچستان نیز یکی دیگر از موارد در دستور کار دولت است.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news
دکمه بازگشت به بالا