اجتماعیتیتر دو

مداحی به سبک غربی توهین به اهل بیت(ع) است/ ضرورت برجسته سازی بعد معرفتی و تربیتی قیام عاشورا

مسئول تعلیم و تربیت سازمان بسیج رسانه کشور با انتقاد از تقلید برخی مداحان از سبک های غربی در مداحی، گفت: استفاده از سبک های غربی در مداحی و تقلید از آنها کاری بسیار ناشایست و توهین به شعائر اهل بیت (ع) است.

به گزارش خوز ۲۴ حجت الاسلام محمد نکویی در ارتباط با مشکلات و کاستی های مداحی در کشور، اظهار کرد: مشکل ما این است که هیئت های عزاداری فردگرا و قائم به فرد شده اند.
وی افزود: وقتی مداح نمی تواند سبکی برای مداحی تولید کند یا نمی تواند شعر مداحی را با حالت معرفتی بخواند، در این حالت نخواندن آن بهتر از این است که از آهنگ های غربی استفاده کند.
مسئول تعلیم و تربیت سازمان بسیج رسانه کشور تصریح کرد: برخی مداحان در مداحی های خود با تقلید از ترانه های غربی اسم معشوقه را برداشته اند و اسم دیگری را روی آن گذاشته اند و این کار بسیار ناشایستی است.
حجت الاسلام نکویی گفت: جوانان ما هوشیار هستند و این مسائل را به خوبی می فهمند، خیال نکنیم که با این کار سبک جدیدی ارائه می دهیم.
وی با اشاره به اینکه با این کار می خواهند مخاطب جذب کنند،گفت: اما جذب مخاطب به چه قیمتی؟ به قیمت اینکه شعائر اهل بیت(ع) را ضعیف نشان دهیم و مورد وهن هیئت های خودمان شویم؟
مسئول تعلیم و تربیت سازمان بسیج رسانه کشور اضافه کرد: باید قالب فکری را که حضرت امام حسین(ع) تبیین کرد و به دنبال نشر و ترویج آن بود به جامعه منتقل کنیم. اینکه بیاییم برخی مداحی ها را که برگرفته از سبک های غرب است به خاطر جذب مخاطب بیشتر بخوانیم کاری بسیار غلط است.
حجت الاسلام نکویی بیان کرد: گاهی اوقات برخی سخنرانان نیز سخنانی برای جذب مخاطب بر زبان جاری می کنند این روش کار استمرار ندارد و کار درستی نیست. در این لباس و کسوت باید طوری عمل کنیم که باعث نشر و ترویج فرهنگ عاشورا و محرم شویم.
وی ادامه داد: در برخی هیئت های عزاداری هم می بینیم که ابتدا روحانی مجلس را گرم می کند و بعد آن را به مداح تحویل می دهد درحالیکه باید برعکس باشد و مداح باید دل های عزاداران را با مداحی های فاخر و برجسته برای پذیرش معارف اهل بیت توسط روحانی آماده کند.
مسئول تعلیم و تربیت سازمان بسیج رسانه کشور گفت: گاهی اوقات در روز عاشورا می بینم که دسته های عزاداری فقط سینه می زنند، اما آیا واقعا امام حسین(ع) به این سینه زدن ها ما نیازی دارد؟ در حالیکه باید بپرسیم که بعد معرفتی را چه کرده ایم.
حجت الاسلام نکویی افزود: اگر می خواهیم آثار عزاداری های محرم تا بعد از محرم هم باقی بماند باید به صورت محتوایی کار کنیم و سخنرانان باید مباحث معرفتی و تربیتی را ارائه دهند.
وی تصریح کرد: دستگاه امام حسین(ع) دستگاه انسان سازی است و هرکس به این دستگاه بی مهری یا آن را تضعیف یا منحرف کند سیلی محکمی از ناظر و نگهبان آن حضرت ابوالفضل العباس خواهد خورد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا