اجتماعیاخبار خوزستاناخبار ویژهاقتصادیایران و جهانتیتر دوستون وسطسیاسیفرهنگی

متولی ساماندهی زنان بی‌خانمان اهواز شهرداری است/ ساماندهی زنان فقط آخر سال انجام می‌شود!

 

 

 

 

خوز 24 -مریم مراد اسکندری مدیر کل امور بانوان استانداری خوزستان چهارشنبه 13 اردیبهشت ، اظهار کرد: با توجه به اهمیت آسیب‌های اجتماعی زنان و روند روبه رشد آن در شهرهای بزرگ و خصوصاً کلان‌شهر اهواز، مداخله در امور آسیب‌های اجتماعی نیاز به تفکری جامع دارد که فعالیت آن در سطوح مختلف پیشگیری، مراقبت، حمایت و توانمندسازی توسط سازمان‌ها و نهادهای مختلف قابل پیگیری است.

وی با بیان اینکه عدم شفافیت وظایف دستگاه‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط در حوزه مسائل بانوان کاملاً  آشکار است، افزود: با همکاری تمامی دستگاه‌های مربوطه همچنین مشارکت مردم مشکلات مربوط به ساماندهی زنان بی‌خانمان و کارتن خواب باید مسوولانه پیگیری شود.

مدیر کل امور بانوان استانداری خوزستان با تاکید بر سیاست‌های توانمندسازی زنان بی‌خانمان مانند کارآفرینی، درمان، کارآموزی، ترک اعتیاد، حمایت‌های حقوقی، و… گفت: متولی سامان‌دهی بی‌خانمانی شهرداری اهواز است اما در این رویکرد تلاشی برای بازگرداندن این قشر آسیب‌دیده به زندگی عادی و توانمندسازی آنان انجام نداده است.

مراد اسکندری بیان کرد: برای جمع‌آوری زنان بی‌خانمان، معتاد و متکدی باید پروژه‌ای دراز مدت تعریف شود که طی آن فرد به چرخه زندگی بازگردد این در حالی که شهرداری اهواز صرفاً در پایان سال و در ایام تعطیلات عید نوروز این کار انجام می‌شود.

وی با ابراز تاسف از فراهم نشدن یک مرکز مشخص برای استقرار زنان بی پناه که در حوزه تعهدات شهرداری اهواز است، عنوان کرد:  شورای شهر و شهرداری برای تحقق این امر، هرچه سریعتر باید به ایجاد یک مکان مناسب برای استقرار این قشر از جامعه اقدام کنند.

مراد اسکندری به اشاره به دوری محل زنان بی‌پناه از شهر، افزود: با توجه جلسات متعدد و بازدیدی که به همراه معاونت سیاسی استانداری از محل نگهداری زنان بی‌پناه داشتیم، مقرر شد شهرداری این محل را به مکانی در دسترس منتقل کند تا زنان بی‌خانمان متحمل هزینه‌های ایاب و ذهاب نشوند.

وی بیان کرد: با وجود اینکه زمان زیادی از تعهد شهرداری گذشته هنوز شهرداری به تعهد مبنی بر تعیین مکان در شهر برای زنان بی‌پناه عمل نکرده است.

 مراد اسکندری عنوان کرد:  انتظار می‌رود شورای شهر و مدیریت شهری با جدیت به مسائل زنان بی‌پناه ورود کنند و با تصویب بودجه و ردیف بودجه‌ای رسیدگی‌ به آسیب‌های زنان را جزو اولویت‌های خود قرار دهد.

وی گفت: به نظر می‌رسد از دو سال گذشته اعتبارات ساماندهی زنان بی‌خانمان در بودجه شهرداری اهواز لحاظ شده بود اما صرف امور دیگری می‌شود.

مراد اسکندری با تاکید بر اینکه برای ساماندهی زنان بی خانمان باید کلیه دستگاه های مرتبط پای کار بیایند و از زنان آسیب دیده اجتماعی حمایت کنند، افزود: رسیدگی به مسائل زنان بی‌پناه از عهده یک یا دو دستگاه بر نمی‌آید و هر دستگاه بسته به کارکردی که دارد باید در این امر کمک کند.

وی  با توجه به شرایط آب و هوایی استان، بیان کرد: از دستگاه‌های مجری اعم از قضایی، انتظامی و خدمات اجتماعی در استان درخواست می کنم که  این موضوع را با جدیت پیگیری کنند و حمایت ها و تکالیف مصوب شده را عملیاتی کنند تا حداقل بتوانیم برای دوره طولانی مدت مراقبت‌ها و حمایت‌ها از این قشر آسیب دیده انجام شود.

منبع خبرگزاری فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا