ستون وسط

فرار رو به جلوی مسئولان در پاسخگویی به سپرده گذاران

به گزارش خوز۲۴ چند روز از تجمع سپرده گذاران در مؤسسه آرمان(توسعه) می گذرد در این مدت مردم برای نشان دادن اعتراض خود نسبت به بلوکه شدن سرمایه هایشان در شعب این مؤسسه از هیچ روشی فروگذار نکردند؛ عده ای جلوی درب شعب تحصن کرده، برخی با پلاکاردهایی راهی استانداری شدند و برخی دیگر نیز با بستن مسیرها و خوابیدن در خیابان تلاش کردند تا نظر مسئولان را پیرامون حل مشکلشان جلب کنند.

 

 

در بین سپرده گذاران افرادی از قشرهای مختلف دیده می شود؛ برخی از آنها سرمایه سال ها تلاش و کار خود را به این مؤسسه سپرده اند تا با سود حاصل از آن امرار معاش کنند و حال با دنیایی از سؤال های بی جواب مواجه هستند.

 

مؤسسه آرمان مشکل مالی ندارد

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در همین خصوص گفت:گفت: مؤسسه آرمان ایلام و خوزستان در بانک مرکزی با یک نام و تابلو شناخته می شوند، مؤسسه آرمان ایلام در حال حاضر مشکل پیدا کرده و مؤسسه آرمان خوزستان هیچ مشکلی نداشته و جذب و گردش مالی خوبی هم دارد، وقتیبانک مرکزی اعلام کرد که مشکل دارد همه برای دریافت پول خود از این مؤسسه در خوزستان رجوع کردند و چنین مسائلی پیش آمد.

 

مردم نگران سرمایه های خود هستند

فریدون حسنوند نماینده مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت:طبق پیگیری‌های انجام‌شده بخش اعظم سرمایه این موسسه، از استان خوزستان بوده است. سرمایه‌گذاران قبلی، مؤسسه را به سرمایه‌گذاران جدید واگذار کرده‌اند و این اتفاق باعث سردرگمی و بلاتکلیفی مردم شده است.

حسنوند با بیان این‌که عدم پاسخگویی مدیران و مسئولان بانک مرکزی و مؤسسه آرمان به سردرگمی مردم دامن زده است و مردم نگران سرمایه‌های خود هستند، تصریح کرد: به دلیل این‌که مدیران ارشد مؤسسه آرمان و بانک مرکزی پاسخگوی مردم نیستند و جواب قانع‌کننده‌ای به آن‌ها نداده‌اند، بلاتکلیفی در مردم به وجود آمده و موجب شده تا در برخی از شهرهای استان مقابل درب این مؤسسه تجمعاتی صورت بگیرد.

 

خبرهای خوبی به مشتریان خواهیم داد

حمید رضا جهازی مدیر کل موسسه توسعه (آرمان) منطقه جنوب غرب کشورافزود: روند ادغام موسسه آرمان با موسسه اعتباری توسعه یکسری مراحل دارد که باید سپری شود و بسته شدن حساب های مشتریان به دلیل حفظ امنیت حساب های مشتریان است که طی هفته جاری این موسسه با بانک مرکزی به نتیجه نهایی دست می یابد.
وی افزود: تجمع و اعتراض مردم در این چند روزه نیز در کارکرد و فعالیت شعبه های این موسسه تاثیر گذاشته است و باعث تعطیلی بسیاری از شعبه های این موسسه در خوزستان شده است، از مشتریان این موسسه تقاضا دارم که همکاری لازم را داشته باشند تا هر چه زودتر این مشکلات برطرف شود. بی شک تجمع های مردمی که به اغتشاش کشیده می شوند باعث ایجاد خلل در خدمت رسانی به مشتریان خواهد شد. از مردم می خواهم که با آرامش کامل در شعب حضور یابند تا در محیطی آرام پرسنل ما بتوانتد پاسخگوی نیاز مشتریان باشند.

 

درحالی که پس از ادغام موسسه اعتباری آرمان با موسسه توسعه انتظار می رفت مشکلات ایجاد شده در سیستم بانکی کاهش و ریسک سرمایه گذاری کاهش یابد اما اتفاقات اخیر در استان هایی همچون ایلام و خوزستان نشان داد که مردم همچنان باید در این خصوص نگران باشند.

 

بدون تردید اگر سرنوشت موسسه آرمان نیز مانند سایر مؤسسات غیرمجاز رقم بخورد این پدیده خود شاهدی بر سوء مدیریت ها و تضییع حق الناس است از همین رو لازم است تا مدیران ارشد استانی در جهت رفع دغدغه های سپردا گذاران اقدام کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا