ایران و جهان

صنایع فرآوری خرما توسعه یابد/ لزوم حمایت از فعالان بخش خصوصی


به گزارش خبرنگار مهر، محسن رشید فرخی سه‌شنبه‌شب در مراسم افتتاح نخسین نمایشگاه و جشنواره خرما در بوشهر اظهار داشت: خرما یک محصول بسیار مهم و استراتژیک است که باید به خوبی برای تولید و صادرات آن برنامه‌ریزی و تلاش شود.

وی استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و حمایت ویژه دولت از فعالان حوزه خرما را یک ضرورت دانست و اضافه کرد: باید ظرفیت‌های بخش خصوصی برای سیاست‌گذاری در حوزه خرما به خوبی مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس انجمن ملی خرمای ایران با بیان اینکه دولت و فعالان حوزه خرما باید در کنار هم باشند، ادامه داد: در صورتی که از ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده نشود هم دولت و هم فعالان بخش خصوصی متضرر می‌شوند.

وی به اهمیت بالای توسعه صنایع فرآوری خرما اشاره کرد و افزود: کشور تونس هشتمین تولیدکننده خرمای جهان است ولی در تولید محصولات فرآوری شده حرف اول را می‌زند و باید از تجربه چنین کشورهایی به خوبی استفاده کنیم.

رشید فرخی در ادامه به اهمیت نمایشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه‌ها فرصتی را برای تبادل افکار و همچنین نیازسنجی مشتریان و تولیدکنندگان و شناخت ظرفیت‌ها فراهم می‌سازد.

رئیس انجمن ملی خرمای ایران خاطرنشان کرد: در صورتی که بخواهیم صادرات محصول خرما توسعه یابد و حضوری موفق در کشورهای دیگر داشته باشیم باید صادرات به صورت مستمر انجام شود تا دیگران جای ما را در بازارهای هدف نگیرند.

نخستین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی خرما و صنایع وابسته از ۲۲ تا ۲۴ آبان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی بوشهر میزبان عموم است.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news
دکمه بازگشت به بالا