شهردار اهواز در این خصوص اظهار کرد: این طرح به دلیل مشکلات مالی و اختلافات بین کارفرما و پیمانکار، از حدود سال ۹۶ عملا تعطیل شد و سرانجام در سال ۹۹ شهرداری از پیمانکار خلع ید کرد، اما پیمانکار حکم را نپذیرفت و کار به طرح دعوی در محاکم قضائی کشیده شد تا اینکه خرداد ۱۴۰۲، رأی بدوی دادگاه مبنی بر خلع ید پیمانکار تأیید شد.وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۱ ایستگاه مسیر خط یک متروی شهری اهواز اجرا شده و عملیات معماری چهار ایستگاه دیگر نیز در حال انجام است، افزود: بیشترین پیشرفت طرح قطار شهری اهواز در گام یک (از فرودگاه تا مصلا)، به میزان ۵۳ درصد است، گام ۲ این طرح نیز حدود ۲۷ درصد و گامهای دیگر هم حدود ۹ درصد و هفت درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
امینی با تاکید بر اینکه روند اجرایی طرح قطار شهری اهواز از حالت رکود خارج شده است، خاطرنشان کرد: چهار هزار میلیارد ریال اوراق از سهم دولت توسط وزارت کشور برای این طرح اختصاص یافته است.