اخبار ویژه

سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای بیش از۱۲هزار نفردرخوزستان

به گزارش خوز ٢۴ مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: نخستین مرحله آزمون سراسری سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای پایان دوره کارآموزان بخش های دولتی، آموزشگاه های آزاد، تفاهمنامه و صنعت ساختمان درسال ۱۳۹۶برگزار شد.

عبدالنبی سواعدی با اعلام این مطلب اظهارکرد: این آزمون باحضور ۱۲ هزار و ۴۶۰ نفر که ازاین تعداد ۹هزارو۸۰۸نفردر آزمون هماهنگ و تفاهمنامه شرکت کرده که تعداد ۵ هزار و ۳۰۷ نفر آن زن و تعداد ۴ هزار و ۵۰۱ نفر مرد بودند.


سواعدی افزود: تعداد ۲ هزار و ۶۵۲ نفر درآزمون صنعت ساختمان و در آزمون تفاهمنامه نیز تعداد ۹۷ نفر شرکت داشتند.
وی خاطرنشان کرد: دراین مرحله از آزمون ۲۸۵ حرفه مهارتی در ۹ نوبت و ۲۶ حوزه آزمونی مورد سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای قرارگرفت.
سواعدی بیان کرد: درآزمون پایان دوره های آموزش فنی و حرفه ای بخش های دولتی و خصوصی در حرفه هایی از زیر مجموعه رشته‌های فناوری اطلاعات، صنایع جوش، عمران، امور مالی و بازرگانی، تاسیسات، اتومکانیک، برق، صنایع دستی و… اجرا و آزمون صنعت ساختمان درحرفه های آرماتوربند، اسکلت ساز، برق ساختمان، سنگ کار، نقشه برداری، لوله کشی، نقاشی ساختمان، کاشی کاری وکچ کاری اجراشد.
وی گفت: آزمون هر حرفه شامل دو مرحله کتبی و عملی است که داوطلبان پس از شرکت در آزمون کتبی و کسب نمره قبولی براساس برنامه زمانبندی اعلام شده از سوی اداره سنجش استان برای شرکت در آزمون عملی باید به حوزه های تعیین شده مراجعه نمایند.
سواعدی در پایان خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان در صورت کسب نمره قبولی در آزمون کتبی و موفقیت در آزمون عملی، موفق به اخذ گواهینامه مهارتی خواهند شد.

تجلیل از کارآفرینان حوزه کسب وکارهای خرد و کوچک خوزستان
مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان گفت : امروز جامعه به علوم و فنون روز نیاز دارد وجوانان در کنار علوم نظری نیاز به فراگیری مهارت فنی دارند .
عبدالنبی سواعدی درمراسم تجلیل از کارآفرینان حوزه کسب وکارهای خردوکوچک خوزستان با اشاره به حدیث پیامبرگرامی اسلام (ص) مبنی بر اطْلُبُوا الْعِلْمَ‏ مِنَ‏ الْمَهْدِ إِلَى اللَّحْد افزود: در فراگیری علوم وتکنولوژی همه باید تلاش کرده و در این مسیر گام بردارند.
سواعدی عنوان کرد: روزگار کارهای سنتی بسرآمده وبا کارهای پژوهشی، علمی و فناوری روزمسلح تا توسعه در جامعه ایجاد شود.
وی گفت: کارآفرینان به همه مشکلات زمینه اشتغال خود و دیگران را فراهم کردند این کارارزشمند و شایسته تقدیر است.
سواعدی بیان کرد:هر شکست را مقدم پیروزی است و برای رسیدن به پیروزی نیازبه تلاش وافردادردواین ازخصایص کارآفرینان است که باقدرت عمل کرده وبااستفاده ازایده نو و خلاقیت پیروزی خودودیرگران راتضمین می کنند.
وی باتاکید به اینکه همه باید به دانش روز مسلح شوند تصریح کرد:مراکزآموزش فنی و حرفه ای در سطح استان ملزم به ارائه آموزش به کارآفرینان هستند.
سواعدی اظهارکرد:آموزش فنی و حرفه ای در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات حرکت های بسیار خوبی انجام داد و ایده های کارآفرینی بسیار عالی در حال فعالیت هستند بطوریکه سومین صنعت دنیا که بازی های کامپیوتری است را در استان رونق بخشند.
وی بااشاره به اینکه در سال گذشته ۶ مرکز جوار صنایع برای ارتقای مهارت شاغلین ،۵۰ آموزشگاه آزاد برای توسعه مهارت آموزی وطرح توانمندسازی مناطق محروم و حاشیه نشین با همکاری استانداری اجرایی شد عنوان کرد:تعهد آموزشی در مراکز دولتی را ۵/۱ برابر افزایش داده شد تا بتوان کارآفرینی و اشتغال را توسعه داد.
سواعدی درپایان گفت :برای توسعه کار و کارآفرینی در بخش خصوصی تلاش زیادی صورت پذیرفته تا بسیاری از جوانان بیکار و فاقد مهارت جذب بازار کار شوند.
گفتنی است دراین مراسم تعدادی ازکارآفرینان برتراستان بااهداء لوح تقدیروتسهیلات یکصد میلیون ریالی بابهره۴درصد ازصندوق امیدکارآفرینی تجلیل شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا