اخبار خوزستان

زیستگاه‌های محیط زیست اندیمشک ارتقا یافتند


سعید عیدی گماری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: محیط زیست دغدغه مهم جهان امروز و سرمایه بزرگ برای هر منطقه و کشور محسوب می‌شود.

وی، محیط زیست را امانتی مهم دانست و افزود: همانگونه که طی قرن‌های متوالی محیط زیست توسط مردمان در هر دوره حفاظت و کیان شده امروز نیز ما باید از این سرمایه ملی با تمام توان محافظت کرده و این سرمایه مهم را که امروز در دستان ما به امانت قرار دارد، به نحو شایسته به نسل آینده و آیندگان تحویل دهیم.

رئیس اداره محیط زیست اندیمشک در ادمه با اشاره به بازدید مدیر کل محیط زیست استان خوزستان از منطقه حفاظت شده چل‌پا تصریح کرد: زیستگاه‌های محیط زیست اندیمشک ارتقا یافته و با توافق اداره کل محیط زیست و مدیران سد کرخه واحد محیط‌بانی در محدوده رود کرخه راه‌اندازی می‌شود.

وی گفت: در نشستی با مدیر عامل سد کرخه مقرر شد، واحد محیط بانی جدید در منطقه سد کرخه دایر و بزودی طرح انتقال، احیای بز کوهی و توسعه جمعیت در عرصه طبیعی ۲۰۰۰ هکتاری در بخشی از حوضه سد کرخه صورت گیرد.

عیدی گماری اظهار کرد: در این انتقال، از گونه های بز کوهی منطقه حفاظت شده چل‌پا بهره گرفته می‌شود.


منبع: مهر خوزستان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news
دکمه بازگشت به بالا