اخبار خوزستانایران و جهانتیتر دوستون وسطفرهنگی

رییس حوزه هنری استان خبر داد تدوین سند تحولی حوزه هنری و معرفی چهره‌های برتر هنر انقلاب اسلامی خوزستان

تدوین سند تحولی حوزه هنری و معرفی چهره‌های برتر هنر انقلاب اسلامی خوزستان

به گزارش خوز ۲۴ از اهواز ، محمد شهباز گهروئی امروز در نشست خبری با موضوع هفته هنر انقلاب اسلامی با بیان اینکه در سالی که گذشت اشکال بزرگی در حوزۀ فرهنگی و هنری استان داشتیم اظهار کرد: برای حل  این مشکل یک سند مشخص و برنامه دقیق تدوین شد که برنامه‌ها به جای سلایق شخصی افراد حاکم شوند.

او با اشاره به اینکه سند زیست‌بوم (سند تحول حوزه هنری) استان خوزستان در سوم خرداد منتشر خواهد شد بیان کرد: برای تدوین سند زیست ‌بوم، کارشناسان، هنرمندان و متخصصان زیادی تلاش کردند تا این سند که در واقعیت یک سند فرهنگی و هنری است تدوین شود و بتوانیم یک اشرافی را در حوزه هنر و ادبیات استان داشته باشیم.

شهباز گهروئی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید با داشته‌های انقلاب نداشته‌های خود را برطرف کنیم تاکید کرد: سند زیست‌بوم به ما نشان می‌دهد که چه ظرفیت‌هایی در استان داریم و اینکه در نگاه به ظرفیت‌های استان از یک طرف نباید فقط به نداشته نگاه کنیم که سیاه‌نمایی می‌شود و از جانبی  دیگر  نباید فقط نگاه به دارایی‌ها داشته باشیم چراکه نگاهی یک طرفه و نادرست است.

رییس حوزه هنری خوزستان تصریح کرد: در استان قطعا مسایل  و آسیب‌هایی داریم که باید پوشش دهیم. پس ما باید با وجود فرصت‌ها و محدودیت‌ها نگاه پیشرفتی داشته باشیم که  پیشرفت مردمی موضوع کاری ما تا ۲ یا سه سال آینده خواهد بود.

شهباز گهروئی با بیان اینکه سند زیست‌بوم به عنوان سند تحول ۳۰ساله تدوین شده و مشخص می‌کند هر شش ماه برنامه‌ها به چه صورت انجام خواهد شد توضیح داد: ما خود را موظف به شناسایی و شبکه‌سازی و حمایت از تولیدات فرهنگی و هنری می‌دانیم زیرا  استان خوزستان سرشار از ظرفیت‌های هنری مختلف یعنی نیروی انسانی، زیرساختی و… است و هدف ما این است که الگوهای مردمی یعنی روایات پیشرفت مردمی را در قالب فیلم مستند، تئاتر و… نشان دهیم. این کار  باعث می‌شود که حتی کوچک‌ترین اتفاق هنری مردم را با زبان هنری پوشش دهیم.

رییس حوزه هنری خوزستان با اظهار اینکه تا پایان ۱۴۰۲ حوزه ی هنری باید قرارگاه پایداری و پیشرفت مردمی استان خوزستان و جنوب عراق باشد و برنامه‌های تدوین شده نوید تحقق این هدف را می‌دهد گفت: برای اولین بار۸۰ درصد بودجه را با مجموعه‌های مردمی راه ‌اندازی و برنامه‌ریزی می‌کنیم و اساسا حوزه هنری تا  ۲ یا سه سال آینده با همین مجموعه‌های هنری و هنرمندان برنامه‌ریزی و اداره  می‌شود.

شهباز گهروئی خاطرنشان کرد: نقطه پایان سند تحول این است که قرارگاه هنری پیشرفت و پایداری مردم خوزستان و جنوب عراق باشد و ما خود را موظف می‌دانیم در حوزه بین‌الملل، حداقل در حوزه خود، کارهای هنری بی‌نظیری انجام دهیم که همان طور که گفته شد سند زیست‌بوم یک سند تحول هنری است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا