ایران و جهان

رییسی دمشق را به مقصد تهران ترک کرد


به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه، پس از سفر رسمی و فشرده دو روزه به سوریه، با بدرقه بشار اسد در فرودگاه، دمشق را به مقصد کشورمان ترک کرد.

رؤسای جمهور ایران و سوریه علاوه بر دیدار و مذاکراتی ۴ ساعته در روز اول سفر، امشب نیز به مدت یک ساعت در فرودگاه دمشق به شکل خصوصی گفتگو کردند.

رؤسای جمهور دو کشور در گفت‌وگوهای خود بر فعال‌سازی همه تفاهم‌ها و پیشنهادات مطرح شده در این سفر و عملی شدن آنها در راستای گسترش روابط دو کشور و دو ملت و بر ادامه هماهنگی‌ها و رایزنی‌ها در زمینه‌های مختلف تاکید کردند.

رؤسای جمهور دو کشور در خصوص گام‌های اقتصادی که در مرحله بعدی در حوزه نیروگاه‌ها، گردشگری و پروژه‌های سرمایه‌گذاری مشترک برداشته می‌شود و تسریع در روندهای دوجانبه مورد نیاز برای ایجاد بانک مشترک با هدف تسهیل مبادلات تجاری گفت‌وگو کردند.

رئیس جمهور در این سفر همچنین با نخست وزیر و وزیر امور خارجه سوریه نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار و گفتگو با جمعی از اندیشمندان و تعدادی از فرماندهان گروه‌های مقاومت فلسطینی، دیدار با علمای بلاد شام، شرکت در نشست مشترک فعالان اقتصادی ایران و سوریه، دیدار با ایرانیان مقیم، زیارت حرمین حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) و دیدار و گفتگو با زائران و نیز بازدید از مسجد اموی برنامه‌های دیگر سفر دکتر رئیسی به سوریه بودند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا