ایران و جهان

روسیه: ایران و پاکستان در حل بحران افغانستان نقش تاثیرگذاری دارند

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان و مسئول بخش دوم آسیا در وزارت امور خارجه این کشور، اظهار داشت که در مسئله افغانستان میان روسیه و آمریکا پیوندهایی در حال شکل‌گیری است.

وی در ادامه گفت: آمریکایی‌ها می‌دانند که در حل مسئله افغانستان برخی کشورهای بزرگ جهان می‌توانند کاری انجام بدهند. این کشورها آمریکا، روسیه و چین هستند و من کاملا موافقم که کشورهای دیگری مانند پاکستان و ایران هم می‌توانند تاثیرگذار باشند.

کابلوف خاطرنشان کرد: ما اگر به یک درک مشترک در این حلقه برسیم، می‌توانیم مسئله افغانستان را حل کنیم. ما نباید این مسئله را رها کنیم، بلکه باید آن را پس از حل و فصل شدن آزاد کنیم. سهم همه کشورها در حل این درگیری‌ها مهم است و ما می‌توانیم به مردم افغانستان کمک کنیم.

نماینده پوتین تصریح کرد: افغانستان نزدیک به ۴۰ سال درگیر جنگ‌های خانمان سوز است و در نتیجه این درگیری‌ها صدها هزار شهروند افغانستانی جان باخته و صدها هزار تن دیگر به کشورهای دیگر جهان آواره شده‌اند.

به نوشته اسپوتنیک، وی تاکید کرد: نظامیان ایالات متحده آمریکا از انتهای سال ۲۰۰۱ میلادی به‌دلیل مبارزه در برابر گروه‌های تروریستی وارد افغانستان شده و هم اکنون بیش از ۱۴ هزار نیروی این کشور در افغانستان حضور دارند. 

/انتهای پیام/


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا