ایران و جهان

رشد در کودکان دچار اختلالات اوتیسم/ راه‌اندازی ۱۰ مرکز آموزشی اوتیسم در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، با حضور صادق‌زاده مدیرکل بهزیستی استان  کرمان و صادق‌زاده فرماندار زرند، دو طرح خدمات بهزیستی در شهرستان زرند افتتاح و مورد بهره ‌برداری قرار گرفت.

این طرح‌ها در قالب افتتاح مرکز توانبخشی شهید فیاض بخش در زمینی به مساحت یک‌هزار و ۱۵۵ مترمربع و زیربنای ۴۸۰ متر مربع و تجهیزات فیزیوتراپی، کار درمانی و گفتار درمانی جمعا با هزینه ۷ میلیارد ریال و اشتغالزایی پنج نفر و افتتاح مرکز اوتیسم با هزینه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و اشتغالزایی هفت نفر افتتاح شد.

عباس صادق‌زاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان به فعالیت‌های نهاد خدماتی بهزیستی اشاره کرد و افزود: در بسیاری از مواقع بهزیستی مجبور است بسیاری از مشکلات و کاستی‌های جامعه را به تنهایی به دوش بکشد.

وی گفت: ایجاد این مرکز توانبخشی در کنار آگاهی‌بخشی و با استفاده از اطلاعات به روز انجام می‌گیرد و امیدواریم با گسترش این مراکز شناخت افکارعمومی شهروندان نیز تغییر کند.

ابراهیمی رئیس اداره بهزیستی شهرستان زرند کاهش رنج و مشقت خانوادەهای دارای فرزند اتیسم را مهمترین عامل در راه‌اندازی این مرکز دانست و گفت: این مرکز آماده ارائه خدمت به مردم است.

وی راه‌اندازی این مرکز را در راستای ارائه آموزش‌ها و اقدامات توا‌بخشی دانست و گفت: وجود چنین مراکز و آموزش‌هایی که توسط آنها به خانواده‌ها داده می‌شود در توا‌بخشی کودکان اثربخش است.

راه‌اندازی ۱۰ مرکز آموزشی مداخله در آموزش‌های افراد دچار اختلالات اوتیسم

صادق‌زاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان در حاشیه این آیین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: یکی از ماموریت‌های اصلی سازمان پیشگیری چه در بحث خشونت و اعتیاد و پیشگیری از تشدید معلولیت‌ها است که با راه‌اندازی کلینیک‌های توانبخشی دنبال می‌کند.

وی افزود: یکی از مراکز بسیار ضروری مداخله در آموزش‌های افراد دچار اختلالات اوتیسم است که مرکز شهرستان زرند فعال می‌شود و یکی از مراکز آموزشی خوبی است به دلیل اینکه نیروی تخصصی خوبی دارد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان افزود: با توجه به رشدی که در کودکان دچار اختلالات اوتیسم ایجاد شده بر اساس آمار در کمتر از ۱۰ سال گذشته از هر ۱۶۰ نفر کودک یک تولد دچار اختلال اوتیسم داشتیم و آمارهای رسمی می‌گوید در حال حاضر از هر ۶۰ نفر یک نفر و آمارهای غیر رسمی از هر ۴۰ نفر یک نفر دچار اختلال اوتیسم است.

صادق‌زاده خاطرنشان کرد: ۱۰ مرکز آموزشی در ارتباط با اوتیسم در استان کرمان راه‌اندازی کردیم و امیدواریم بتوانیم با تقویت این مراکز خدمات مورد نیاز را به جامعه هدف ارائه کنیم.

انتهای پیام/۸۰۰۲۲/ق


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا