عبدالکریم درویش زاده افزود: در پی نشست های مختلفی که با استاندار خوزستان، رییس راه آهن جمهوری اسلامی و اعضای هیات مدیره برگزار شد و باتوجه به پیشنهاد راه اندازی قطار شهری در اهواز و به منظور تعامل سازنده و خدمات رسانی به شهروندان راه آهن جمهوری اسلامی موافقت کرد تا یک دستگاه ریل باس به ارزش ۵۰ میلیارد تومان را به بحث حمل و نقل عمومی در شهر اختصاص دهد. وی ادامه داد: این ریل باس با حضور مقامات ارشد راه آهن و مقامات استانی در مسیر ایستگاه اهواز به قدس و اهواز به کارون میاندشت و بلعکس راه اندازی می شود. درویش زاده تصریح کرد: در مرحله اول حرکت قطار از ایستگاه قدس به اهواز به کارون و میاندشت و بلعکس است و پس از ان با ایجاد توقفگاه هایی در مسیر شرایط برای سوار و پیاده شده مسافران فراهم می کنیم. وی یادآور شد: بخش های مختلف اهواز که دارای جمعیت زیادی است تحت پوشش ریل باس می رود.در ایستگاه قدس باتوجه به وجود چندین شرکت بزرگ، دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور و امار جمعیت بالا انتطار استقبال خوبی می رود. وی اظهار کرد: از مسیر ایستگاه قدس تا اهواز سه توقفگاه پیش بینی شده است. این قطار تا ایستگاه کارون ادامه پیدا می کند و پیش از بارگاه علی بن مهزیار اهوازی یک توقفگاه احداث می شود. وی با اشاره به اینکه ایستگاه کارون نیز جز مناطق پر جمعیت است گفت: پس از این مسیر تا ایستگاه میاندشت ادامه دارد و در طول این مسیر نیز سه توقفگاه پیش بینی می شود. وی افزود: استاندار پیگیری های جدی برای این طرح داشتند و شهردار نیز برای احداث توقفگاه ها قول مساعد دادند. درویش زاده گفت: علاوه بر این مناطق در صدد هستیم مشکل مقرراتی موجود در مسیر کیان آباد را حل و ایستگاه اهواز تا کیانپارس این ریل باس حرکت کند. وی افزود: راه اندازی ریل باس یک حرکت شایسته است که امیدوارم مردم استقبال کنند. وی گفت: درحال حاضر برنامه این است که ریل باس در ساعت ۷:۳۰ دقیقه از ایستگاه قدس به اهواز و سپس کارون تا میاندشت حرکت می کند. تعداد رام قطارها بستگی به میزان استقبال مردم دارد. |