تیتر یک

خوزستان سرزمینی که حتی آسمان هم به آن غبطه می خورد/ خوزستان ایران بزرگ در ابعادی کوچکتراست

به گزارش پایگاه خبری خوز ٢۴ غلامرضا شریعتی در مراسم جشنواره فرهنگی هنری شب های خوزستان در برج میلاد تهران اظهار کرد: به همه دست اندرکاران و حاضرانی که از خوزستان به برج میلاد آمده اند، خیرمقدم می گویم. این دو شب خیلی برای هنرمندان خوزستان بزرگ است؛ از ارشاد، میراث فرهنگی و سایر دستگاه های ذیربط برای برگزاری این مراسم ها تقدیر و تشکر می کنم.
وی افزود: به هرکجای این استان که بنگریم اعجاب و شگفتی انسان را دربرمی گیرد؛ مسجد رنگونی های آبادان، اهواز و جندی شاپور، باغملک با آثار بازمانده از ساسانی، بهبهان و ارجان، خرمشهر و دیرینگی اش، شادگان و تالاب سحرانگیزش، شوش با آنچه از هخامنشیان و عیلامیان بازمانده و آرامگاه دانیال نبی، شوشتر و آبشارهای رویایی اش، هندیجان و شهر باستانی مه رویان همه برجی برافراشتند که آن را باید ستاره همیشه درخشان آسمان ایران نامید.

شریعتی ادامه داد: نعمت خداوند آنگاه کاملتر جلوه می کند که این استان در دامان خویش همیشه عالمانی بزرگ را پرورش و همیشه مهد علم، خردورزی و تفکر بوده است. سید نعمت الله جزایری، شیخ شوشتری، انصاری، کرمی و ده ها عالم و اندیشمند بزرگ که نام بردن آن در این مجال نمی گنجد.

استاندارخوزستان بیان کرد: افتخار خوزستان با نام تشیع در ایران گره خورده و این سرزمین با دلیری، رادمردی و جهاد عشایر توانست کاری کند که ایران همیشه جاودان بماند. سرزمینی که معراج بلند شهیدانی بود که افتخار آسمان هستند. هم اکنون این خاک مطهر خوزستان معراجی دیگر برای شهیدان مدافع حرم است که از جان می گذرند تا حرمین از تطاول ملحدان در امان بماند. یاد تمامی شهدای دفاع مقدس و به ویژه مدافعان حرم را گرامی می داریم.

وی با بیان اینکه خوزستان، ایران بزرگ در ابعادی کوچکتر است، ادامه داد: آنگاه که به اقوام و لهجه ها می رسیم متوجه می شویم که هیچ کدام از آنها باعث تمایز نشده است؛ همه سال ها در کنار هم زندگی و پیوندی ناگسستنی دارند.

شریعتی تصریح کرد: نفت که شاهرگ حیاتی تمامی ایران است مبدأش همین سرزمین مقدس است که سال هاست آن را بی مزد و منت به کشور تقدیم می کند و بسیاری دیگر از صنایع که پرداختن به آن در این سخنرانی نمی گنجند.

استاندار خوزستان گفت: خوزستان هم اکنون راه به توسعه ای افزون تر دارد که با کمک تمامی دلسوزان می توان آن را به سرعت پیمود. هر قدمی که به معرفی عظمت خوزستان برداشته شود مشکور است و به سهم خویش از بانیان و شرکت کنندگان در آن اعم از فرهنگیان و اصحاب قلم سپاسگزار هستم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا