ایران و جهان

خانه مادری عامل وحدت و یکپارچگی است


به گزارش خبرنگار مهر، آئین اختتامیه اولین سوگواره ملی نوحه‌های فاطمیه با عنوان خانه مادری در سالن همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبیلغات اسلامی، حجت الاسلام مجید باباخانی رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی، وحید یامین پور معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و جمعی از پیرغلامان، ستایشگران، نغمه پردازان، شعرای آئینی و مسئولان کشوری حضور داشتند.

در ابتدا، مراسم با قرائت قرآن کریم توسط قاری بین المللی عباس نژاد و اجرای سرود ملی آغاز و با شعرخوانی صابر خراسانی برنامه ادامه پیدا کرد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: شاید یکی از مهمترین ستون این باشد که مردم این بلاد همه اهل محبت به مادر و تعلق به خانه مادری و عامل وحدت و یکپارچگی به آن خانه مادری هستند. در میان مردم کم است کسی که قصد تعرض به خانه مادری داشته باشد و اگر باشد می‌داند در مقابلش باورها و غیرت این مردم محکم ایستاده است.

حجت الاسلام قمی ادامه داد: باید از محمد رسولی دبیر سوگواره ملی نوحه‌های فاطمیه و کسانی که قلم به دست می‌گیرند تشکر کرد. این افراد سال‌ها مضامین والا و بلندی در راستای روشنگری و تبیین در قالب نوحه، نغمه سرایی می‌کنند و به صورت هنرمندانه آن اشعار اجرا می‌شود که منشأ برکاتی بر زیست بوم فرهنگی کشور به شمار می‌آید.

در حال تکمیل است…


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا