اخبار خوزستان

حوزه هنری در کشور با هیچ دستگاهی رقابت ندارد


به گزارش خبرنگار مهر، مجید مصلحی شامگاه چهارشنبه در آئین افتتاح دفتر حوزه هنری شهرستان دزفول در سالن همایش هایی تالار مهتاب دزفول اظهار کرد: سابقه مقاومت، افتخارات فرهنگی و هنری، جاذبه های طبیعی و تاریخی دزفول برای همگان آشکار است.

وی افزود: خوشبختانه پس از سال ها پیگیری به همت حوزه هنری خوزستان، فرماندار و هنرمندان شهرستان دزفول، دفتر حوزه هنری دزفول که یک ضرورت برای عرصه هنری دزفول محسوب می شد، افتتاح شد.

مصلحی گفت: ماموریت حوزه هنری شناخت، تولید و ابلاغ پیام انقلاب اسلامی با زبان هنر است.

وی همچنین ابزار تحقق ماموریت حوزه هنری را نمایش، موسیقی، آموزش، پژوهش، ادبیات پایداری و تجسمی برشمرد.

مدیر کل امور استان ها و مجلس حوزه هنری در ادامه با بیان اینکه حرف حق باید از زبان هنر زده شود، افزود: کسی که در حوزه هنری کار می کند باید سینه گشاده تری نسبت به سایر انسان ها داشته باشد و زودرنج نباشد هر چند هنرمند روحیه ای لطیف دارد و حساس است بنابراین کسی که درحوزه  فرهنگ و هنر مسئولیت دارد باید حتما از همین جنس باشد.

مصلحی عنوان کرد: ما در حوزه هنری با تعداد کم نیرو، کارهایی سنگین و ماموریت های  بزرگی داریم. افراد مسئول در حوزه هنری باید همواره در مسیر توسعه حرکت کنند؛ بنابراین همه ما نیاز داریم به یکدیگر اعتماد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه حوزه هنری در کشور با هیچ دستگاهی رقابت ندارد، افزود: مسیر و ماموریت این حوزه مشخص است و هیچگونه موازی کاری با نهادهای دیگرندارد. 

مصلحی با بیان اینکه حوزه هنری باید پاتوقی برای افراد خواهان پیشرفت مبانی نظام و هنرمندان واقعی باشد، تاکید کرد: باید به ظرفیت های هنر و هنرمندان در تمامی شهرستان ها و مراکز استان ها به اندازه کافی توجه کرد و از آنها بهره مند شد.


منبع: مهر خوزستان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا