اخبار خوزستان

حل مشکلات روستاهای شادگان مورد توجه مسئولان قرار گیرد


به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید مجید شرفی در خطبه های نماز عبادی – سیاسی جمعه این هفته شادگان که در محل مسجد حضرت امیرالمومنین(ع) برگزار شد، با سفارش خود و دیگر حاضران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: عزت فقط از آن خداست و نمی‌توان به عزت رسید، مگر در سایه تقوای الهی، که تحقق این مهم عواملی مانند، پایبندی به قرآن کریم، طاعت الهی، چشم پوشی از تعلقات مادی و دنیایی، گذشت و بخشش و عفو و گذشت در قبال دیگران را نیاز دارد.

وی با اشاره به ۱۵ مهرماه روز روستا و عشایر گفت: روستا و عشایر دو محور توسعه تولیدات کشاورزی در کشور هستند و باید به آن‌ها توجه شود.

خطیب جمعه شادگان با تاکید بر اینکه همه مسئولان وظیفه دارند مشکلات و درخواست های روستائیان را مورد توجه ویژه قرار دهند، گفت: باید به مشکلات جامعه روستایی که به عنوان قشر مولد جامعه هستند توجه ویژه شود.

وی در بخش دیگری از خطبه های خود به سالروز بمباران شیمیایی شهر سومار توسط جنایتکاران بعثی عراق در سال ۶۶ گفت: این قبیل جنایت‌ها را صدام و بعثی‌ها مرتکب شدند و همچنین آن‌ها این جنایت‌ها را در جنگ تحمیلی انجام دادند که تمامی این جنایت‌ها تحت حمایت جنایتکاران بین‌المللی، استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا صورت گرفته که امروز خودشان را به عنوان مدافع صلح جهانی و حقوق بشر معرفی می‌کنند.

حجت الاسلام شرفی در فراز دیگری از خطبه های خود با اشاره به فرا رسیدن ۱۷مهرماه روز جهانی پست افزود: پست یک کار قدیمی است و بشر در همه ادوار برای انتقال پیام خود از آن بهره  برده است.

وی، ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های کارکنان پست شهرستان شادگان در ارائه خدمات گوناگون به شهروندان گفت: خدمت در مجموعه پست بسی مقدس است چرا که صداقت، اعتماد و امانتداری اساس این فعالیت به شمار می رود.

خطیب جمعه شادگان با اشاره به نهضت عاشورای حسینی گفت: واقعه کربلا و مصیبت عاشورا هیچگاه از یادها و اذهان مسلمانان فراموش نخواهد شد و برای همگان پند آموز است.

وی با بیان اینکه همه ما باید از نهضت امام حسین(ع) درس عبرت بگیریم، تصریح کرد: امام حسین(ع) به ما درس ایستادگی مقابل ظلم و ستم داد و امروز هم ما باید به پیروی از این امام بزرگوار مقابل استکبار جهانی که ظالمان واقعی هستند، با تمام توان ایستادگی کنیم.


منبع: مهر خوزستان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا