اخبار ویژه

تولید ۴۱درصدی کالاهای نفتی در خوزستان شعار نیست

به گزارش خوز۲۴ بیژن عالیپور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در آیین “رونمایی از مته حفاری دندانه‌ای ساخت جهاد دانشگاهی خوزستان با فناوری بومی” که امروز در مؤسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی استان برگزار شد، اظهار کرد: وقتی این مته حفاری را که توسط جهاد دانشگاهی تولید شده است می‌بینم، احساس خرسندی می‌کنم که چه کار بزرگی انجام شد.

وی افزود: این کار بسیار عظیم و بزرگ بود و مطمئنم کالاهای دیگری نیز که می‌توان گفت تخصصی‌ترین و پیچیده‌ترین کالاها هستند، به‌زودی توسط خودمان تولید می‌شوند و از واردات کالا از دیگر کشورها بی‌نیاز می‌شویم. این شعار نیست، بلکه واقعیت است که در خوزستان توانسته‌ایم ۴۱ درصد کالاهای نفتی را توسط شبکه‌های صنعتی و سازمانی داخل کشور تولید کنیم.

 

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ادامه داد: در زمان جنگ تا مدت زیادی کلیه تجهیزات سرچاهی و خطوط جریانی را از خارج از کشور وارد می‌کردیم، اما اکنون کلیه تجهیزات سرچاهی توسط خود ما تأمین می‌شود و خرسندیم که می‌بینیم در کل کشور حدود ۸۰ درصد کالاهای نفتی توسط سازندگان و تولیدکنندگان داخلی تأمین می‌شود. امیدواریم ۲۰ درصد باقی‌مانده نیز به‌زودی توسط سازندگان داخل تأمین شود تا بتوانیم به‌طور کامل روی پای خود بایستیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا