ایران و جهان

توسل دشمن به انواع توطئه ها/ ملت افغانستان هماهنگ با مردم ایران


به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه مشهد مقدس که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع)، اظهار کرد: روز پر افتخار ارتش جمهوری اسلامی را به غیورمردان این نهاد مقدس دفاعی تبریک و تهنیت عرضه می‌دارم.

وی با بیان این‌که وجود اقدس امام مجتبی (ع) در بین ائمه معصومین مظهر صبر و مقاومت هستند، ادامه داد: آنچه ارتش و نیروهای دفاعی ما را به‌عنوان اسوه و الگوی قهرمانی در نگهبانی از این نظام و انقلاب قرار داده، گوهر گرانمایه «مقاومت» است.

امام جمعه مشهد مقدس، حضور نیروهای غیور ارتش و سپاه را عاملی بازدارنده برای دشمن برشمرد و خاطرنشان کرد: از آنجا که دشمن توان تجاوز به حریم ما را ندارد، به انواع توطئه‌ها و فتنه‌ها روی آورده است.

خون ایرانی و افغان درهم آمیخته است

وی تصریح کرد: حرکت فاجعه‌آمیزی در شهر ما و حرم مطهر امام هشتم اتفاق افتاد و عزیزان ما به خاک و خون غلتیدند، دشمن این را برای تضعیف جریان دفاعی ما و ایجاد اختلاف بین افغان و ایرانی ابزار کرده است در حالی که افغان و ایرانی با هم اختلاط خونی دارند، خونشان در هم آمیخته و از یک نژاد هستند.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که بخش عمده افغانستان جزو خراسان بزرگ است که وابسته به شما مشهدی‌ها و خراسانی‌هاست و این‌ها همشهری شما هستند، ابراز کرد: خراسان بزرگ را در جغرافیای قدیم بررسی کنید، بخش عمده افغانستان را این خراسان بزرگ شامل می‌شود؛ ما با افغان دوتا نیستیم، یک خون و عنصر هستیم.

وی با برشمردن تعدادی از مفاخر علمی، فرهنگی و دینی مشترک میان ایران و افغانستان که در جغرافیای خراسان بزرگ شکوفا و ظهور پیدا کردند، گفت: مقام معظم رهبری در یکی از فرمایشاتشان فرمودند «مفاخر علمی شرق اسلامی از مفاخر علمی غرب اسلامی به‌مراتب برتر و بالاتر هستند»؛ مفاخر شرقی اسلامی به خاطر سرزمین بلخ و مزار شریف به ایران منصوب هستند.

ملت افغانستان؛ ملتی همراه و هماهنگ با ملت ایران

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: تنها ملتی که در دوران ستمشاهی، هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حرم به‌عنوان یار شهید حاج قاسم سلیمانی در کنار ما بودند، عزیزان افغانستانی و برادران فاطمیون بودند، این هماهنگی و یکتابی بین ایرانی و افغان دشمن را به زانو درآورده و مجبور شده دمش را روی کول خود بگذارد و از افغانستان فرار کند.

وی با اشاره افزایش مهاجرت مردم افغانستان به ایران، متذکر شد: امروز که برادران و خواهران افغانستانی ما به خاطر مسائل مختلف مجبور به هجرت شده‌اند مهمانان ما هستند و با همه توان از آنان استقبال می‌کنیم.

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: برادران و خواهران افغان ما برای ما در موقعیت مهاجرینی هستند که از مکه به مدینه هجرت کردند، وقتی مهاجرین از مکه به مدینه هجرت کردند، مسلمانان خانه‌ها و امکانات خودشان را تقسیم کردند و انصار، مهاجرین را در خانه خود جا دادند.

وی یادآور شد: امروز برادران و خواهران افغان به‌عنوان مهمان شریک زندگی ما هستند و به کوری چشم دشمن که استکبار جهانی است، باید با آغوش باز و عاطفه هرچه بیشتر و کامل‌تر از آنان استقبال کنیم تا بتوانند با اطمینان و آرامش کامل به سرزمینشان بازگردند و در آن نقطه، مدافع دین و ارزش‌های دینی باشند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا