اجتماعیاخبار خوزستاناخبار ویژهایران و جهانتیتر دوستون وسطفرهنگیورزشی

تشریح عملکرد معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری اهواز کسب جایگاه نخست شهرداری کلانشهر اهواز در حوزه زمین های ورزشی

 

 

 

خوز 24 از اهواز – حجت الاسلام و المسلمین حمید رعیتی در نشست خبری که روز چهارشنبه  9 مرداد با اصحاب رسانه داشت ؛ ضمن تسلیت شهادت اسماعیل هنیه و همچنین گرامیداشت روز خبرنگار به بیان برخی از اقدامات معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری در حوزه عمرانی و اجرایی شهر  اهواز پرداخت و گفت:تاکنون ۴۵ زمین ورزشی در کلانشهر اهواز بازسازی شده و مورد استفاده عموم قرار گرفته؛ عنوان کرد: در کشور شهری را نداریم که در این مدت این تعداد زمین ورزشی را از صفر بازسازی کرده باشد؛ البته تا پایان دوره ۱۵ زمین ورزشی دیگر نیز بازسازی کامل خواهد شد.

رعیتی تاکید کرد ؛ یکی از اهداف اصلی شهردار و شورای شهر اهواز  در حوزه بازسازی و ساخت زیر ساخت‌های فرهنگی بود.
وی با اذعان بر اینکه در زیر حوزه زیرساخت ها وضعیت خوبی نداشته و نداریم ؛ادامه داد: اتمام پروژه های نیمه کاره که بعضا ۱۵ سال از زمان شروع ساخت آنها گذشته بود اما به پایان نرسیده بود جزو اولویت های کاری این معاونت قرار گرفت.

حجت الاسلام رعیتی اظهار کرد: در حوزه حمل و نقل عمومی تعداد قابل توجهی اتوبوس به محدوده شهر اهواز اضافه شده که این اتوبوس‌ها دارای باکس‌های مطالعاتی هستند؛ همچنین یک هزار باکس کتاب نیز در اماکن عمومی از نظیر پارک‌ها داروخانه‌ها تجهیز شده است.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری اهواز یکی از معضلات کلانشهر اهواز را نبود بستر مناسب جهت اطلاع رسانی در حوزه فرهنگی خواند و تصریح کرد: در این راستا شهرداری اهواز اقدام به نصب ۱۰۰ تابلو اطلاع رسانی برای موضوعات شهروندی کرده است و بنا است ۱۰۰ عدد دیگر نیز ساخته شود و همچنین ۴۰ تابلو پشت ترافیکی بصورت فعال در سطح شهر جهت معضلات و موضوعات اجتماعی نیز وجود دارد.

وی گفت: از جمله اقدامات این معاونت می توان به فضاسازی بنری و کتیبه ای به متراژ ۵ هزار متر، اهتزاز ۵ هزار پرچم، توزیع نورافشانی در ۱۲۰ نقطه شهر، اجرای ۲۵ نوبت اتوبوس گردشگری، توزیع ۸۰ عدد حواله ایستگاه صلواتی، توزیع اقلام پخت و پز، برپایی بیش از ۳۰ ایستگاه صلواتی و مشارکت در برگزاری ۱۲۰ جشن اشاره نمود.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی سرای محله مشارکتی از دیگر اقدامات مهم این معاونت است؛افزود: ایجاد کارگاه‌های خود اشتغالی که منجر به یادگیری و شغل شده است و همچنین کتابخانه‌های مشارکتی و سالن‌های مطالعاتی، تجهیز ۵ کتابخانه مشارکتی که تا پایان سال این عدد به ۱۵ کتابخانه نیز افزایش می‌یابد.از دیگر اقدامات مهم این حوزه است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز گفت: ایجاد مرکز سرپرستی کودکان کار به بهزیستی سپرده شده و با همکاری اداره کل دادگستری خوزستان، مرکز شوق زندگی برای کودکان کار،  بد سرپرست و بی‌سرپرست تجهیز و به بهره برداری رسید.

گفتنی است بازسازی و نظم دهی تالار جمالپور، تسطیع زمین های خاکی در مناطق مختلف و تجهیز ۱۰ پارک در مناطق ۸ گانه به صورت پایلوت با همکاری سازمان پارک ها و  خدمات شهری برخی از اقدامات معاونت فرهنگی شهرداری اهواز است

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا