ایران و جهان

تابش در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد بررسی آخرین وضعیت تادیه بدهی دولت به صندوق‌های تامین اجتماعی و بازنشستگی در کمیسیون بودجه

محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس به ارائه گزارشی از جلسه عصر امروز کمیسیون متبوعش پرداخت و از بررسی آخرین وضعیت تادیه بدهی دولت به صندوق های تامین اجتماعی و بازنشستگی کشوری در این کمیسیون خبر داد.

وی افزود: بنابه قانون بودجه سال ۱۳۹۶، مجموع بودجه سازمان تامین اجتماعی در این سال ۸۲ هزار و ۶۰۰ میلیاردتومان  است که ۶۰ هزار میلیارد تومان آن از درآمدهای تامین اجتماعی حاصل می شود و ۲۲ هزار میلیارد تومان نیز سهم دولت است که بابت تکالیفی که دولت و مجلس برعهده این سازمان نهاده، ازقبیل معافیت کارگاههای زیر ۵نفر، قالیبافان، باربران، صاحبان حرف و صنایع دستی و… باید پرداخت شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: درطرف مصارف درسال ۹۶ نیز ۱۸ هزار ۹۰۰ میلیارد تومان صرف درمان افرادخواهد شد. درمبحث مستمری، ۳۵ هزار ۲۰۰ میلیارد تومان بابت مستمری و ۱۳ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان بابت بیمه از کارافتادگی و ۲ هزار میلیارد تومان بابت تعهدات کوتاه مدت باید پرداخت شود. همچنین حدود ۳ هزار ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه های اداری برای این سال پیش بینی شده است.

تابش در ادامه گفت: دراین جلسه کسری بودجه این سازمان در سالجاری، حدود ۱۹ هزار میلیاردتومان برآورد شد. برای جلوگیری از ورشکستگی این سازمان و ممانعت از کمک بگیرشدن آن از دولت همانند صندوق های بازنشستگی، برتلاش برای استقلال این سازمان و تهاتر بدهی های دولت با واگذاری شرکتهای دولتی به قیمت واقعی تاکید گردید.

وی در پایان تصریح کرد: بازدهی شرکتهای تحت پوشش شستا نیز نامناسب ارزیابی شد.

انتهای پیام/
 


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news
دکمه بازگشت به بالا