ایران و جهان

بهترین کار در شب یلدا صله رحم است

به گزارش خبرگزاری فارس از سی‌سخت، نماز جمعه این هفته سی‌سخت به امامت حجت‌الاسلام سیدعبدالحمید موسوی در محل مسجد جامع شهر سی‌سخت برگزار گردید. 

موسوی گفت: شنبه شب برابر با شب یلد که در اهمیت شب یلدا همین بس که پیامبر اکرم صلی الله همه انسانها را به صله رحم سفارش کرده و صله رحم را بخشی از دین  دانسته و کسی که صله رحم را به جا نیاورد دینش ناقص است.

وی گفت: پیامبر اکرم صلی‌الله در مورد ثواب صله رحم می‌فرمایند هر کس به سوی خویشاوندانش با جان و مالش قدم بردارد تا صله رحم  را به جا آورد خداوند عزوجل اجر شهید عطا می‌کند و برای هر قدمی که بر می‌دارد خداوند ۴۰ هزار حسنه می‌نویسد و ۴۰ هزار گناه از او کم  می‌کند.

موسوی در ادامه یادآور شد: هفته حمل و نقل و راهداری را داشتیم به این عزیزان که حقیقت کمترین چشم داشتی و با زحمات زیاد تلاش می‌کنند و به مردم خدمت رسانی می‌کنند کمال تقدیر و تشکر را دارم.

وی گفت: چهارشنبه ۴ دی‌ماه برابر است با ۲۸ ربیع الثانی مصادف است با ولادت حضرت عیسی بن مریم که در روز ۲۵ دسامبر سال اول میلادی ۶۲۲ سال قبل از هجرت پیامبر اسلام در سرزمین فلسطین به گونه‌ای اعجاز آمیز از مادری باکره و مقدس متولد شد و سپس در گهواره شروع به سخن گفتن کرد.

موسوی در ادامه گفت: پنج شنبه ۵ دی ماه برابر با روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی که  روز پنجم دی ماه مصادف با واقعه زلزله بم و در تقویم رسمی کشور به خاطر یاد و خاطره چندین هزار قربانی زلزله بم  روز ملی ایمنی در برابر زلزله زلزله نامگذاری شده است.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اینکه نقشه شوم دشمنان برای برگزار نشدن انتخابات در نطفه خفه شد عنوان کرد: در مواجهه چند ضلعی و جنگ ترکیبی خود با راهبرد فشار حداکثری در مورد  انتخابات که  برگزار نشود آن هم از طریق اردوکشی خیابانی ‌ایجاد اغتشاش  آشوب که این هدف با هوشمندی امام امت یک شکست راهبردی دیگر نصیب دشمنان  اسلام کرد که آشوب‌های آبان ۹۸ برای رسیدن به این هدف در همان مرحله اول  به  ناکامی دشمنان انجامید.

موسوی در پایان  گوشه ای  از وصیت نامه شهید حسین اجاقی را این گونه خواند که: امت حزب‌الله مبادا که همانند مردم کوفه رهبر عزیزمان امام را تنها بگذارید، ای امت حزب الله اگر ما نبودیم و کربلا را ندیدیم زمین های سرخ شده جنوب و غرب را دیدیم، اگر عباس علم دار را ندیدیم ولی هزاران عباس بی دست را دیدیم، اگر علی اکبر نوجوان را ندیده‌ایم علی اکبر ها را می بینیم، اگر زینب را ندیدیم که در فراغ اهل بیت گریه کند و چنان سخن گوید که کاخ یزید به لرزه درآید، لبیک زینبیان را می‌بینیم که همچون او استوار در مرگ عزیزانشان کلام حق را می‌زنند و این را بدانید که یاران ما رفتند در حالی که نگران آینده بودند و شما آیندگان هوشیار باشید که شهداء ناظر بر اعمال شما هستند.

انتهای پیام/۸۲۰۰۹


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news
دکمه بازگشت به بالا