ایران و جهان

بدرقه باشکوه «آقاجان»/ بغض شهر در تشییع «عالم ماندگار» ترکید

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: دوان دوان خود را به شروع مراسم می‌رسانم، ساعت شروع از روز گذشته ۹ و ۳۰ دقیقه صبح به وقت محلی اعلام شده بود، اما خیلی زودتر از آن مردم مناطق و شهرهای مختلف خود را به مرکز شهر رساندند تا از ایستگاه سپاه و دانشگاه مازندران، پیکر آیت الله را بدرقه کنند.

جمیعت زیادی آمده بودند تا خود را برای یک مراسم آماده کنند، خیابان‌ها و مسیرهای منتهی به مرکز شهر از صبح زود برای کنترل ترافیک بسته شد و هر لحظه بر شمار افرادی که در مراسم شرکت می‌کردند، افزوده می‌شد.

اینجا همه از پیر و جوان، روستایی و شهری، زن و مرد آمده بودند تا با اقاجان وداع کنند، در بین آنها دختران و پسرانی که ظاهرشان به اصطلاح خوب نیست، هم دیده می‌شود. از لابلای جمعیت خودم را به میان می‌رسانم، در کنار من دختران و زنان گام برمی دارند که حرف‌هایشان از آقاجان شنیدنی است.

آیت الله متواضع و حامی مردمی بود

تا چشم کار می‌کند جمعیت دیده می‌شود و به زحمت می‌توان انتهای جمعیت را دید. مداح می‌خواند و جمعیت بر سر و سینه می‌زند با بانوی کهنسال که در مراسم حضور یافته بود، با بیان اینکه آیت الله سلیمانی به داد مردم می‌رسید و باسواد و متواضع بود، افزود: ایشان همواره به فکر مردم و محرومان بوده است.

بانوی میانسالی در حالی با تسبیح در دست ذکر می‌گفت، با بیان اینکه آیت الله سلیمانی را متأسفانه دیر شناختم، گفت: باید نسبت به معرفی سیره و منش چنین شخصیت‌هایی برنامه ریزی شود.

وی با اظهار اینکه با شنیدن خبر شهادت آیت الله سلیمانی بسیار متأثر شدم، افزود: آیت الله سلیمانی به هم نامی با حاج قاسم سلیمانی افتخار می‌کرد و اکنون همانند این شهید در جامعه ماندگار شده است.

شهادت لیاقت مردان بزرگ است

از لابه لای جمعیت خود را به طرف دیگر خیابان و سمت دختر جوانی می‌رسانم، قطرات اشک گونه‌هایش را خیس کرده است، می‌گوید: شهادت لیاقت مردان بزرگ و خدایی است و شهید آیت الله سلیمانی نیز لیاقت شهادت در راه خدا را داشت.

وی گفت: ایشان نقش پدرگونه ای را در استان برای جوانان داشت و باید سیره ایشان ترویج یابد.

بدرقه باشکوه «آقاجان» / بغض شهر ترکید

بانوی دیگر وارد صحبت‌هایش می‌شود، ظاهرش چادری نیست افزود: آیت الله سلیمانی جزو عالمان بزرگ و برجسته شهر و استان است و مردم منطقه با دعاهای قرآن سر او در شب‌های قدر بزرگ شده اند و خاطره دارند.

وی از حادثه و ضایعه سوءقصد به آیت الله سلیمانی ابراز تأسف کرد.

مسیر چند دقیقه‌ای و چند کیلومتری میدان سپاه و مصلی بیش از سه ساعت طول کشید و مردم دیار علویان یار رهبر انقلاب را تا مصلای شهر جایی که همیشه برای مردان خطبه می‌خواند بدرقه کردند.

اینجا و در مصلای شهر، آخرین حضور آیت الله سلیمانی ثبت می‌شود، مردم منطقه خطابه‌های آتشینش را بارها و بارها در مصلای بابلسر و دیگر مناطق کشور شنیده اند و جمع شدند تا آقاجان را تا بهشت بدرقه کنند.

آئین تشییع پیکر مطهر آیت الله شهید سلیمانی بعدازظهر جمعه در شهرهای قائمشهر و سوادکوه برگزار و سپس به قم منتقل می‌شود تا در جوار حرم مطهر حضرت معصومه (س) آرام گیرد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news
دکمه بازگشت به بالا