اخبار ویژه

ایمنی حمل و نقل ریلی ۵۰ برابر حمل و نقل جاده ای است

به گزارش خبرنگار خوز٢۴ عبدالکریم درویش زاده شامگاه ١١ اردیبهشت ماه در همایش مهندسی راه آهن و ارتباط آن با سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال که در در دانشگاه پیام نور اهواز برگزار شد،اظهار کرد: حمل و نقل یکی از پارامترهای اصلی توسعه در هر کشور است و بدون حمل و نقل خوب و آسان نمی توان کشوری توسعه یافته داشت و به توسعه دست پیدا کرد.


وی با بیان اینکه تمام توسعه هایی که از هر جهت رخ می دهد باید از محور توسعه حمل و نقل ریل عبور کند یادآور شد: حمل ونقل ریلی در میان شقوق مختلف حمل و نقل از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار و ایمن ترین نوع حمل و نقل است.
مدیرکل راه آهن جنوب با اشاره به اینکه حمل و نقل ریلی یک هفتم جاده سوخت مصرف می کند، گفت: در شرایط فعلی و به خاطر مشکلات زیست محیطی و آلایندگی هوا و آلودگی های زیست محیطی اهمیت حمل ونقل ریلی بر همگان آشکار و به حمل ونقل سبز مشهور شده است.

ایمنی ۵۰ برابری راه آهن نسبت به جاده، جای خالی راه آهن در پازل حمل و نقل کشور
درویش زاده با اشاره به آمار کشته شدگان در تصادفات جاده ای و اینکه سالانه ۲۰ هزار نفر در جاده های کشور کشته می شوند، ادامه داد: ایمنی در راه آهن و حمل ونقل ریلی بیش از ۵۰ برابر ایمنی در جاده و حمل و نقل جاده ای است.
وی با اشاره به سهم اندک راه آهن در جابه جایی مسافر و بار در شبکه حمل و نقل کشور در مقایسه با حمل و نقل جاده ای و انتقاد از کم توجهی نسبت به این موضوع یادآور شد: حمل و نقل ریلی همواره سهم اندکی نسبت به حمل و نقل جاده ای در کشور داشته است اما قرار است سهم راه آهن در حمل ونقل از ۱۱ درصد به ۳۰ درصد تا پایان برنامه ششم توسعه برسد.
افزایش تعداد قطارهای محلی در خوزستان، جابه جایی سالانه ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر در استان
مدیرکل راه آهن جنوب اضافه کرد: با توجه به شرایط سخت و خاص اقلیمی خوزستان و گرمای شدید هوای اهواز و تردد بالای مسافران از شهرهای نزدیک به آن تصمیم گرفته شد که تعداد قطارهای محلی افزایش پیدا کند.
درویش زاده با اشاره به آمار جابه جایی مسافر درون استانی در خطوط ریلی راه آهن جنوب گفت: سالانه ۱میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر در خطوط ریلی راه آهن جنوب جابه جا می شود.

نوسازی محور اندیمشک به درود پس از ۴۰ سال، اعتبارات عمرانی راه آهن بیشتر از اعتبارات عمرانی خوزستان است
وی ادامه داد: بیشترین مشکلی که در محور جنوب داریم در حد فاصل ایستگاه درود به اندیمشک است که به واسطه شرایط سخت کوهستانی پس از ۴۰ سال در حال بازسازی است که در سال های گذشته سوانح زیادی داشت و به این نتیجه رسیدیم که باید بازسازی شود.
مدیرکل راه آهن جنوب با اشاره به طرح های عمرانی راه آهن جنوب و بازسازی و نوسازی خطوط ریلی آن یادآور شد: اعتبارات عمرانی راه آهن جنوب به تنهایی بیشتر از همه اعتبارات عمرانی خوزستان است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا