ایران و جهان

اگر صحیفه امام را بخوانیم متوجه می‌شویم که امام قرآن را برای ما معنا کرده‌اند/ بزرگ‌ترین حرکت امام تغییر ماهوی بشر بود

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری فارس، شصتمین قسمت از مجموعه برنامه تلویزیونی گفت‌وگو محور «جهان‌‌آرا» یک‌شنبه ۱۴ خرداد از شبکه افق سیما پخش شد.

به گزارش روابط عمومی این شبکه، برنامه با حضور حجت‌الاسلام میراحمدرضا حاجتی نویسنده کتاب «عصر امام خمینی(ره)» و امام جمعه موقت اهواز و محمدحسین بدری به‌عنوان مجری و کارشناس با موضوع «عصر امام خمینی» روی آنتن شبکه افق سیما رفت.

در ابتدای این برنامه حاجتی در پاسخ به این سئوال که «اصلاً امام خمینی(ره) کیست که این‌گونه بر تاریخ معاصر دنیا تأثیر گذاشته است؟» گفت این پرسش برای بخش معتنابهی از مردم کره زمین هر روز و هر ساعت و برای بخش عظیمی هر دقیقه در حال تکرار است که این مرد کیست؟ قیام امام(ره) پاییز سال ۱۳۴۱ آغاز شد. این شخصیت با گذشت بیش از نیم قرن از آغاز قیامشان قریب به ۳۰ سال پس از رحلتشان و نزدیک به ۴۰ سال بعد از پیروزی انقلابی که معمارش بودند هنوز هم موضوع روز، شفاف و جذاب است.

وی افزود: سئوال را این‌گونه دقیق‌تر می‌کنم که چگونه مردی با این فاصله طولانی از زمان رحلتشان این چنین مورد علاقه و اهتمام هستند و کانّه صدایشان را می‌شنویم و آثار عظیم او را به عینه می‌بینیم. باید امام(ره) را مطالعه و بازخوانی کرد. متأسفانه دچار فقر مفرط امام پژوهی و امام‌شناسی هستیم. بارها گفته‌ام که اگر نقطه قوتی داریم و توانسته‌ایم ارکان قدرت یعنی حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، علمی و نظامی را تکمیل کنیم جایی بوده است که امام(ره)، خط و افکار ایشان را باور و آنها را پیگیری و پی‌جویی کرده‌ایم. هر جا در باورهایمان دچار تزلزل شدیم و امام(ره) را فراموش کردیم در تکمیل این اضلاع قدرت مثل بُعد اقتصادی لنگ زدیم و نتوانستیم کاری را که وظیفه‌مان بود انجام بدهیم و دچار نقص شدیم.

امام جمعه موقت اهواز خاطرنشان ساخت: مهم‌ترین نقیصه‌ آنهایی که امام(ره) را باور نکردند و لذا از ایشان فاصله گرفتند و بعضاً استحاله شدند، عدم شناخت امام(ره) بود. از این‌رو در جلسات مختلف تأکید می‌کنم باید فصل جدیدی را برای امام‌پژوهی باز کنیم که این مرد کیست، آرمان‌ها، مکتب و راه او چیست؟ آنها را بشناسیم و به جامعه و جهانیان معرفی کنیم.

وی به تأکید حضرت آقا در مرقد امام اشاره کرد که باید یاد امام(ره) را زنده کنیم، زیرا امام(ره)، خط و مکتبش زنده است.

مؤلف کتاب عصر امام خمینی(ره) اظهار کرد: زمان رحلت حضرت امام(ره) قریب به ۳۰۰ خبرنگار خارجی برای پوشش خبری تشییع جنازه ایشان به ایران آمدند. آیا از روی علاقه آمده بودند؟ مگر بخشی از این جماعت از کسانی نبودند که نه‌تنها به امام ابراز علاقه نمی‌کردند، بلکه امام را با برنامه از پیش ساماندهی شده سانسور می‌کردند؟ اینها آمده بودند خبر تشییع نه شخص امام(ره) که شخصیت ایشان و نه خبر مرگ امام(ره) بلکه خبر مرگ مکتب ایشان را به جهانیان مخابره کنند. آنها در بدو ورودشان با صحنه عجیب یک کشور ماتم‌زده که کاملاً در حالت عزا قرار گرفته است روبرو شدند. ضمن اینکه بنا بر شهادت تاریخ جمعیت حدود ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در مراسم تشییع حضور یافتند. این رقم به عنوان بزرگ‌ترین تشییع جنازه طول تاریخ گینس ثبت شده است. اینها با این واقعیت مواجه شدند.

وی در ادامه یادآور شد: در موزه هنر مدرن (Modern Art) نشریه امریکایی نیویورک‌تایمز به مناسبت یکصدمین سالگرد انتشارش عکس‌های برگزیده منتشرشده در این نشریه را در طول ۱۰۰ سال در انظار عموم قرار داد. از ایران دو تصویر قرار داده شد: یکی مربوط به استقبال از حضرت امام(ره) و دیگری تشییع جنازه ایشان. زیر این دو تصویر نوشته شده است: من همان تصویربردار و عکاسی هستم که صحنه‌های ورود آیت‌الله خمینی به ایران را ثبت و در تشییع جنازه ایشان هم شرکت کرده و از صحنه آن تشییع جنازه میلیونی عکس گرفته‌ام.

این استاد حوزه تصریح کرد: عجیب است این خبرنگار و عکاس نمی‌گوید در وجود این مرد سرّی است و باید در این باره کند و کاو و بررسی کرد که چه اتفاقی می‌افتد ایشان با ۵ میلیون نفر استقبال و پس از ده سال با ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بدرقه می‌شود. واقعاً این مرد کیست که جانشین بحق ایشان در چند سال اخیر در مورد ایشان می‌فرماید هر کس با خمینی بیعت کند با پیامبر اسلام بیعت کرده است، لذا جا دارد حضرت امام(ره) را بازشناسی کنیم.

وی تصریح کرد: مهم این است که چه شد مردم نظریات عظیم امام(ره) را باور کردند و برایش جان و خون دادند. امام(ره) در جایی فرمود امروز تمام کفر در مقابل تمام اسلام و ایمان ایستاده است. در صحیفه نور دو بار این جمله آمده است که ما در حساس‌ترین نقطه تاریخ هستیم. یا در جای دیگری می‌فرماید امتی مانند امت ما حتی تا صدر اسلام نبوده است. به‌ویژه نسل جوانمان به این جملات دقت کنند.

نویسنده کتاب «عصر امام خمینی(ره)» به مصادیقی از عدم مبالغه و گزافه‌گویی حضرت امام(ره) در گفتار و رفتار اشاره کرد و گفت گاهی وقت‌ها که شاگردان ایشان را از مسجد سلماسی تا خانه‌شان در یخچال قاضی همراهی می‌کردند آنها نقلشان این بود که به در خانه که می‌رسیدیم یک تعارف خشک و خالی هم نمی‌کردند و وقتی می‌گفتیم مگر یک بفرما هزینه‌ای دارد؟ امام(ره) می‌فرمود اگر وضعیت داخل خانه مناسب نباشد و قلباً نخواهم شما وارد منزل شوید، این تعارف یک دروغ است. یا مورد دیگر اینکه پیام را به رادیو فرستادند، ولی قبل از پخش اعضای بیت دستور دادند آن را برگردانند و در رادیو خوانده نشود. علت چه بود؟ در جایی نوشته بودند من تمام وقت شما رزمندگان را دعا می‌کنم. «تمام وقت» را حذف کردند و به‌جایش عبارت «اغلب اوقات» را گذاشتند.

وی با طرح این پرسش که اساساً چطور مردم امام(ره) را باور کردند، عنوان کرد شهید مطهری در این باره می‌گوید مردمی که حماسه پیامبر(ص)، امیرالمؤمنین(ع)، زینب کبری(س)، حسنین(ع)، حضرت سیدالشهدا(ع)، چهارده معصوم و دوازده امام را شنیده بودند یکباره همه آنها را در آئینه امام خمینی مشاهده کردند و دغدغه‌های معنویشان را در رخساره امام دیدند.

این پژوهشگر تبیین کرد: امام(ره) بزرگ‌ترین اسلام‌شناس و در هشت رشته علوم انسانی متخصص و فیلسوف و مفسر بزرگی بودند و قریب به ۵۰ مجلد تألیف داشتند. قبل از ۳۰ سالگی مهم‌ترین اثر عرفانی خود «شرح دعای سحر» را به رشته تحریر در آوردند. شیخ عباس خاتم یزدی می‌گفت امام(ره) در بعضی از بخش‌های کتاب مکاسب در بحث محرم و مباحث فقهی و اصولی غوغا کرده‌اند.

وی اظهار داشت مردم صداقت، تخصص و اشراف امام را باور داشتند و به‌خوبی می‌دانستند وقتی این بزرگ‌مرد حرف می‌زند «وَ مَا یَنْطِقُ عَنِ الْهَوَى» از روی هوا سخن نمی‌گوید. گزارشی که می‌دهد صادقانه است. نه‌تنها به این صحبت‌ها ایمان داشتند، بلکه جانشان را هم فدا می‌کردند. در عرصه عمل متوجه می‌شدند وقتی تصمیم به همراهی با این مرد بزرگ گرفته‌اند دقیقاً آنچه که اتفاق افتاد مطابق با وعده‌هایش بود. هرچه امام(ره) از ابتدای پیروزی نهضت به مردم وعده داد به وقوع پیوست. این واقعیتی غیر قابل انکار است.

حاجتی ادامه داد: بعضی از آقایان از معاریف در خاطراتشان گفته‌اند حدوداً سال ۱۳۴۱ قبل از وقایع ۱۵ خرداد در مدرسه فیضیه ایشان در انتهای درس جملات عجیبی را فرمودند که حرکتی که ما آغاز کرده‌ایم در قم نمی‌گنجد و چه بسا در ایران هم نگنجد. کسانی که امام(ره) را در این حرکت عظیم یاری کرده‌اند پله پله صدق وعده‌ها و گزارش‌های صادقانه ایشان را دیدند.

وی با بیان این مطلب که حضرت امام در ادوار بعدی خبر از پیروزی انقلاب اسلامی داد افزود: مستحکم‌ترین بازوان امام(ره) در انقلاب اسلامی مثل استاد شهید مرتضی مطهری و مرحوم آیت‌الله طالقانی وقتی شرایط صعب و دشوار شد به ایشان مراجعه کردند و از ایشان خواستند بهتر نیست کمی آرام‌تر حرکت کنیم. حتی بعضی از افراد لیبرال مسلک به امام مراجعه کردند که در سخنرانی‌های علنیتان صحبت از اسقاط رژیمی می‌کنید که مستظهر به پشتیبانی امریکاست و پس از امریکا ارتش بسیار قوی‌ای دارد. در آنجا حضرت امام خیلی محکم فرمودند ما پیروز هستیم.

حاجتی عنوان داشت: شهید مطهری با توجه به اطمینان امام(ره) مبنی بر پیروزی انقلاب اسلامی گفت من دریافتم امام(ره) ایمان بسیار عجیب و قوی‌ای دارد و برای ایشان پیروزی متیقّن است. همچنین استاد شهید مطهری اذعان کرد در مقاطعی نه با تردید بلکه با سئوال محضر امام(ره) رفتم و از محضرشان خارج شدم، احساس کردم ایمانم به آنچه که ایشان وعده‌اش را می‌دهد یعنی پیروزی قاطع بر رژیم پهلوی بیشتر شده است.            

وی در پاسخ اینکه امثال امام خمینی(ره) متصل به غیب هستند و کم‌کم بر قواعد عالم و سنت‌های الهی مسلط می‌شوند تصریح کرد اینها تقابلی با هم ندارند و ایمان به غیب بر اساس قواعد الهی است و در قرآن بیان شده و جزو صفات اصلی مؤمنین است. «الَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِالْغَیْبِ وَ یُقِیمُونَ الصَّلَاه».

پژوهشگر انقلاب اسلامی با بیان اینکه تحلیل انقلاب اسلامی، چرایی، چیستی، مبدأ و مقصد انقلاب اسلامی بدون ایمان به غیب ممکن نیست و اساساً در دایره محاسبات نمی‌توانید انقلاب اسلامی و پیروزی آن را محاسبه کنید، مثال زد یک زمانی بوش پدر از رئیس وقت سازمان سیا، ترنر به کنایه می‌پرسد چطور رایانه‌ها و ابررایانه‌های شما نتوانستند پیروزی انقلاب را به خلاف آنچه که رخ داد پیش‌بینی کنند؟ ترنر جوابی داد که به نظرم نهایت پاسخی بود که می‌توانست به رئیس‌جمهور بدهد که رایانه‌های ما با یک بی‌تعریف مواجه بودند.

وی تأکید کرد: اساساً امام و انقلاب اسلامی واقعیت‌هایی هستند که چهارچوب شخصیت حضرت امام(ره) به عنوان یک رهبر و کسی که آینده را ترسیم کرده و بخشی از آن امروز رقم خورده است قابل محاسبه در چهارچوب‌های علمی رایج ـ پوزیتیویستی، مادی و ماتریالیستی ـ نیست. مشکل اصلی کسانی که همان‌طور که از پساخمینی صحبت می‌کردند، امروز با سیاه‌انگاری از پساخامنه‌ای می‌گویند این است که در دامی گرفتار شده‌اند که اربابانشان گرفتار شده بودند. به این معنی که می‌خواهند شکست و پیروزی امام خمینی(ره) و انقلابش، چهارچوبی را که برای ما قرار داده، مکتبی را که پیش روی ما نهاده است و جانشین شایسته ایشان را که به ما رهنمود می‌دهد در چهارچوب‌های مادی تعریف و ترسیم کنند و این امر اساساً ممکن نیست.

این استاد حوزه اظهار داشت احمد هوبر نویسنده و متفکر مسلمان سوئیسی‌الاصل می‌گوید درست است که آیت‌الله خمینی ریشه در گذشته داشت و در حال زندگی می‌کرد، اما بیانگر آینده بود. بر چه اساسی این امر ممکن است؟ همان قواعد الهی که عنوان شد. امام(ره) آمده بود تا آیات قرآن را دو باره برای ما تکرار کند و آنها را بازخوانی کنیم. نیامده بود چیز جدیدی به ما یاد بدهد.

وی به تعبیر بلند شهید آوینی اشاره کرد و گفت سید شهیدان اهل قلم عنوان کرد تنها کسانی می‌توانند امام خمینی و حقیقت ایشان را درک کنند که در جست‌وجوی تاریخ پرفراز و نشیب بشریت و توبه بشر از جاهلیت عصر مدرن به بعثت انبیا در وجود امام خمینی(ره) رسیده باشند.

حاجتی با تأکید بر این مطلب که «امام نیامده بود تا حرف جدیدی بزند» گفت: امام درس انبیا و اولیا را دو باره تکرار کرد و ما را به اصل برگردانده است. مفسرین می‌گویند حتی پیامبر هم نیامده بودند تا چیز جدیدی به ما یاد دهند، پیامبر آمده عهد فطری ما را یادآوری کنند، نه یاد بدهند. حضرت امام در چارچوب قرآن و آموزه‌های اهل بیت این عهد را به ما یادآوری کردند.

وی با بیان این مطلب که «اگر صحیفه امام را بخوانیم متوجه می‌شویم که امام قرآن را برای ما معنا کرده‌اند» افزود: امام از آینده خبر می‌داد. فکر نمی‌کنم بین رهبران جهانی در سده‌های اخیر، رهبری را بشود پیدا کرد که این‌گونه از آینده خبر داده باشد.

حاجتی در باره میل غربی‌ها به آینده‌پژوهی خصوصاً در سالیان اخیر گفت و توضیح داد: بسیاری از این آینده‌پژوه‌ها به این نتیجه رسیدند که پیام‌های آیت‌الله خمینی فقط مربوط به بشر قرن بیستمی نیست و به صراحت این مطلب را بیان کردند که بسیاری از پیام‌ها و سخنان امام، بشر قرن ۲۱ را مورد هدف قرار داده است.

وی با اشاره به نامه امام به گورباچف که در آن نوشته بودند «من صدای خردشدن استخوان‌های مارکسیسم و کمونیسم را می‌شنوم» گفت: سفیر سابق ایران در روسیه به بنده گفت ما سراغ گورباچف رفتیم و به او گفتیم شما که نامه امام را مطالعه کردید آیا این صدا را شنیدید؟ گورباچف گفت نه، ۱۰ سال بعد شنیدم و بعد این جملات را اضافه کرد که اساساً آیت‌الله خمینی در بعد زمان نمی‌گنجید و فراتر از زمان بود و آینده را به خوبی می‌دید و پیش‌بینی می‌کرد.

این استاد حوزه علمیه با تأکید بر این نکته که «کلید رمز شناخت آینده‌نگری امام، باور ایشان به آیات الهی است» تصریح کرد: اساساً امام چیزی را که باور نداشت بر زبان جاری نمی کرد و امام باور داشت اگر بر خدا اتکا کنیم خداوند ما را کمک می‌کند.

وی با ابراز تأسف از «باور بیشتر به کدخدا از خدای متعال» در میان بعضی مسئولان کشور یادآور شد: این موضوع برای ما خسارت‌هایی دارد که حضرت آقا در سخنرانی امروز به آن اشاره کردند.

امام جمعه موقت اهواز با ذکر مثالی دیگر از آینده‌نگری امام به فرازی از سخنان قبل از رحلت ایشان مبنی بر محدود نبودن این انقلاب به خاک ایران و نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام اشاره کرد و گفت: زمانی امام این کلمات را مرقوم فرمودند که ارتش بعث هنوز در خاک ما بود که امام از گسترش انقلاب اسلامی به فراتر از مرزها صحبت می‌کنند.

وی با اشاره به تحلیل مفسرین از این جمله حضرت امام که آن را ساده‌انگاری می‌پنداشتند توضیح داد: الان که نگاه می‌کنیم می‌بینیم محدوده مرزهای انقلاب اسلامی تا کجا پیش رفته است. امروز دشمنان تحلیل می‌کنند که انقلاب اسلامی تا یمن رفته و همسایه آفریقا و تا شرق دریاچه مدیترانه رفته و همسایه اروپا شده است.

حاجتی با تأیید این مطلب که امام از غیب خبر می‌داد این نکته را متذکر شد که البته صحبت امام از غیب براساس قواعد بود که آن قواعد بر مبنای آیات قرآن کریم است.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: تحلیل‌گران جهانی در مواجهه با امام قطعاً و حتماً غافلگیر شدند. غربی‌ها تا قبل از ظهور امام خمینی با مدل تاج و تخت یا پاپ و کاردینال آشنا بودند. تا قبل از پاپ ژان پل دوم سفرهای پاپ ها به خارج از واتیکان شاید به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسید، اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و پیروزی حضرت امام کار به جایی رسید که به پاپ ژان پل دوم می‌گفتند «پاپ مسافر»!

حاجتی با بیان این مطلب که «با ظهور امام خمینی غرب با یک مدل رهبری و نسخه حکومتی جدید و بی‌نظیر مواجه شد» گفت: مدلی که غربی‌ها با آن آشنا بودند، مدل پاپ- کاردینال بود که یک مدل بی‌دردسر و منزوی و آرام و منفعل بود که یک‌باره با مرد عظیم‌الشأنی مواجه می‌شوند که مرجع دینی مردم‌اش است و با صلابت‌ترین شعارها را می‌دهد.

وی با اشاره به مصاحبه خبرنگار خارجی در تاریخ ۹/۹/۵۸ که با اسائه ادب نسبت به امام ایشان را به منزوی بودن و آشنا نبودن به علوم جدید متهم می‌کند افزود: امام با احترام کامل رو به این خبرنگار می‌کند و می‌فرماید «ما معادله جهانی را شکسته‌ایم، ما سنگ بنای این معادله جدید را گذاشته‌ایم. از هر عادلی دفاع می‌کنیم، به هر ظالمی خواهیم تاخت.»

امام جمعه موقت اهواز با بیان این مطلب که «اگر خود ما از امام و حرکت ایشان تعریف کنیم تعجبی ندارد و باید ببینیم دیگران نسبت به این حرکت چه نظری دارند» تصریح کرد: خانم «تدااسکاچ پل» که نظریاتش در باب انقلاب‌های اجتماعی خریدار دارد و کتابش در این زمینه یکی از کتاب‌های مرجع است می‌گوید پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از مبانی نظری من را به چالش کشاند. آنتونی گیدنز هم در مقدمه کتاب جامعه‌شناسی خود می‌گوید هرآنچه سردمداران جامعه‌شناسی در جهان گفته‌اند با انقلاب اسلامی به چالش کشیده شد.

وی با اشاره به مدل حکومتی «امام- امت» که امام به جهانیان معرفی کرد افزود: امام واقعاً دنیا را دچار یک تغییر اساسی کرد. آقای پروفسور لنسر می‌گوید به نظر من آیت‌الله خمینی سیر تطوری انسان را تغییر داد، یعنی نگاه بشر به آسمان و الهیات قوی‌تر شد، حتی اعتقاد مسیحیان نسبت به مسیحیت تغییر کرد.

حاجتی با ذکر خاطره‌ای از شخصی که در ردینگ تحصیل می‌کرد و همسایه یک کشیش انگلیسی شده بود گفت: این کشیش انگلیسی این شخص را صدا زد که به خانه او بیاید. وقتی درب منزل را باز کرد متعجب شد که چگونه می‌شود در خانه یک کشیش مسیحی کنار مجمسه حضرت مریم تصویر حضرت امام نصب شده باشد.

وی در ادامه این خاطره گفت: این کشیش مسیحی گفت «ایرانی‌ها در تحلیل انقلاب ایران ضعف دارند، چون می‌گویند امام با این انقلاب ایران و شیعه را زنده کرد، این اشتباه است. ایرانی‌ها نمی‌دانند امام خمینی فراتر از دین اسلام، اعتقادات و ایمان به الهیات را زنده کرد.»

نویسنده کتاب عصر امام خمینی با بیان این مطلب که «مدلی که امام با عنوان امام- امت براساس واقعیات جهان خلقت بنیان نهادند در دنیا خریدار پیدا کرد وگرنه دشمن ناراحت نبود» این سئوال را مطرح کرد که «چرا امروز دشمن دست و پا می‌زند و سعی می‌کند امام را تحریف کند» ادامه داد: اینها به‌خاطر آثار عظیم حرکت  امام است و اینکه این الگوی امام خریدار پیدا کرده است.

وی با اشاره به خاطره‌ای از سردار فتح‌الله جعفری گفت: در عملیات فتح‌المبین سپاه اسلام حریف تمام لشکرهای بعثی شد، الا یک لشکر که خیلی مقاومت کرد که آن هم لشکر یکم مکانیزه عراق بود. فرمانده شخصی بنام سار الحمد بود. این‌قدر مقاومت کرد که ما مجبور شدیم منطقه عملیاتی را دور بزنیم که او هم فرار کرد. به قول خودش اگر ۱۲ دقیقه دیرتر می‌رفتم، ایرانی‌ها ما را اسیر کرده بودند.

حاجتی در ادامه این خاطره گفت: سامرالحمد بازداشت و محاکمه و به ۲۰ سال زندان از طرف صدام محکوم شد. اعدام هم نشد، چون رئیس یک قبیله بزرگ در بصره بود. جنگ تمام شد. ما رد سامر را داشتیم که بازنشسته شده و در بصره است. برای او پیام گذاشتیم. هنوز صدام سقوط نکرده بود. او دعوت ما را قبول کرد. سامر الحمد به خودش برگشته بود.

وی ادامه داد: سامر گفت مدل حکومتی شما می‌دانید کمر ارتش بعث و صدام را شکست. اطاعت بی‌چون و چرای جوانان شما از یک پیرمرد دو لاقبا که گوشه جماران نشسته. عده و عده ظاهری ندارد. پول ندارد. اصلاً کاخ‌نشین و ویلانشین نیست. مردی که در خانه‌ای با ۲۷ اتاق در یک خانه به‌دنیا آمد و در یک خانه استیجاری رحلت کردند. وقتی این مرد فرمان مبارزه می‌دهد سربازان شما فرماندهان ما را در عقبه خطوط خودمان دستگیر می‌کردند.

این استاد حوزه علمیه با بیان این مطلب که بزرگ‌ترین حرکت امام تغییر ماهوی بشر بود تصریح کرد: بزرگ‌ترین پیام انقلاب اسلامی این بود که یک کارخانه انسان‌سازی راه افتاده است، برعکس تمدن غرب که کارخانه‌ای برای مسخ بشریت و افکار بشر راه انداخته است.

حاجتی در بخش پایانی این برنامه با اشاره به فرمایش امام مبنی بر اینکه «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به این مملکت آسیبی نخواهد رسید» تأکید کرد: بحمدالله تا الان آسیبی نرسیده و از این به بعد هم، چون ملت ثابت کرده پشتیبان ولایت فقیه است آسیبی نخواهد رسید.

وی با قرائت فرازی دیگر از صحبت‌های حضرت امام که فرمود «با اطمینان می‌گویم اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد» گفت: کیسینجر به‌عنوان نفر اصلی اتفاق فکر صهیونیسم در اتاق فکر بیلدربرگ صحبت می‌کند که داعش را رها کنید و امپراتوری ایران را بگیرید. امروز از یک واقعیتی از امپراتوری ایران صحبت می‌کنند که نمی‌خواهند نسخه اصلی آن را باور کنند که آن جبهه مقاومت است که در این جبهه سنی، شیعه، مسیحی، ایزدی و دروزی است که دل‌های بشر را به خودش جذب می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این جبهه ادامه دارد و خواهد داشت و فتوحاتی که حضرت امام فرمودند پیش روی ماست.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

how many casibom casibom casibom
دکمه بازگشت به بالا