ایران و جهان

امیرعبداللهیان: در مذاکرات از حقوق ملت ایران نمی‌گذریم


به گزارش خبرگزاری مهر، جمعی از رهبران روحانی، سیاسی و مسئولان گروه‌های فلسطینی و لبنانی شرکت‌کننده در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) روز یکشنبه با وزیر امور خارجه کشورمان ملاقات کردند.

در این دیدار امیرعبداللهیان با اشاره به اینکه در اندیشه و نگاه امام خمینی (ره) مسئله فلسطین و قدس جایگاهی ویژه و راهبردی دارد، ابراز داشت حضرت امام خمینی ره فلسطین را اولویت اول جهان اسلام می‌دانست.

وزیر امورخارجه تأکید کرد: امام خامنه‌ای نیز در امتداد نگاه امام خمینی (ره)، اهتمام ویژه‌ای به مسئله آزادی فلسطین دارد و معتقد به آزادی تمامی سرزمین فلسطین از اشغال صهیونیست‌های جنایتکار است.

امیرعبداللهیان با اشاره به حمایت همه‌جانبه کشورمان از مقاومت فلسطین، خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم همه فشارها از موضع اصولی خود کوتاه نخواهد آمد.

وزیر امور خارجه تأکید کرد: نه در مذاکرات از حقوق ملت ایران می‌گذریم و نه در قضیه فلسطین حقوق ملت مسلمان فلسطین را نادیده می‌گیریم. همچنان از مقاومت و مبارزات رهایی‌بخش مردم فلسطین حمایت کرده و خواهیم کرد.

امیرعبداللهیان اقدام برخی از کشورهای اسلامی در برقراری و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را خیانت به آرمان فلسطین توصیف و اعلام کرد این کشورها از اقدام خود پشیمان خواهند شد.

وزیر امور خارجه کشورمان در پایان، راه‌حل اساسی مسئله فلسطین را بازگشت آوارگان و برگزاری همه‌پرسی در میان ساکنان اصیل این سرزمین عنوان کرد.

در این دیدار، رهبران و نمایندگان جریان‌های سیاسی و گروه‌های مقاومت فلسطینی و لبنانی ضمن ارائه گزارشی از آخرین تحولات سیاسی فلسطین و لبنان، به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص نقش امام خمینی (ره) و تأثیر انقلاب اسلامی بر شکل‌گیری و پیروزی مقاومت فلسطینی و لبنانی پرداختند و از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مقاومت فلسطین و لبنان، تشکر و قدردانی کردند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا