ایران و جهان

افزایش تصادفات درون شهری در استان اردبیل نگران‌کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف خدادادی در جلسه بررسی کاهش تصادفات در اردبیل اظهار کرد: میزان تصادفات جاده‌ای استان اردبیل در سال‌جاری افزایش یافته است.

وی افزود: ایمن‌سازی جاده‌ها و توسعه بزرگراه از عوامل کاهش تصادفات جاده‌ای است که باید مورد توجه مسؤولان قرار گیرد و بیش‌ترین تصادفات در جاده‌های شمال استان است که ضرورت دوبانده کردن این محور مواصلاتی پرتردد را نمایان می‌کند.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل بیان کرد: نصب و توسعه دوربین‌های نظارت تصویری در جاده‌های استان، ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز و رفع خطر احتمالی تصادفات در این مسیرها از دیگر راهکارهای کاهش تصادفات است.

وی تشریح کرد: تاکنون حدود ۸۰ نقطه حادثه‌خیز استان ایمن‌سازی و رفع عیب شده و انتظار داریم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همچنان نسبت به تعریض و تعمیر جاده‌‌ها، خط کشی و نصب علایم هشداردهنده و تامین روشنایی مسیرها اهتمام جدی داشته و ۲۵ نقطه حادثه‌خیز و ۳۹ نقطه پرتردد را به نقطه‌ای ایمن تبدیل نمایند.

خدادادی تصریح کرد: وجود مجتمع‌های بین‌راهی نیز یکی دیگر از راهکارهای کاهش تصادفات جاده‌ای است که رانندگان با استراحتی کوتاه در این مراکز با آرامش بیش‌تری رانندگی می‌کنند.

وی به اهمیت و ضرورت ارتقا فرهنگ صحیح رانندگی اشاره کرد و گفت: همه مردم باید اصول و قواعد رانندگی صحیح و ایمن را فراگرفته و هنگام تردد در شهرها و جاده‌ها به کار گیرند.

انتهای پیام/۳۴۶۳/۶۶۶


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا