ایران و جهان

استاندارد نبودن معدن آزادشهر بارها به مسئولان تذکر داده شد


به گزارش خبرنگار مهر از محل حادثه انفجار معدن زغال سنگ یورت در شهرستان آزادشهر، فضای غم آلود و حزن انگیزی در محل حادثه موج می زند و اکثر خانواده معدنچیان با چشمانی گریان در انتظار خروج اجساد عزیزان خود هستند.

جعفر قلیچلی، معدنچی بازنشسته‌ای است که سال‌ها در این معدن کار کرده و بعد از شنیدن خبر حادثه به دلیل شناخت منطقه برای کمک خود را به محل حادثه رسانده است.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر می گوید زمانی که وارد معدن می‌شود به کمک افرادی می‌رود که برای نجات دوستان و همکارانشان داخل معدن رفته‌اند اما این افراد به دلیل استنشاق گاز مونوکسید کربن فوت کرده‌اند.

قلیچلی با بیان اینکه در این معدن هیچ گاه موارد ایمنی رعایت نمی‌شد و فاقد استاندارد بوده، افزود: تذکرات متعدد در این رابطه بارها به مسئولان داده شده اما هیچ گاه رعایت نمی‌شود.

این معدنچی با سابقه ادامه داد: افرادی که در این معدن کار می‌کردند پایه حقوق بین ۷۰۰ الی ۸۰۰ هزار تومان داشتند و علاوه بر حقوق معوقه، بیمه آنها هم دچار مشکل بوده است.

وی افزود: تا کنون هیچ مسئولی به این معدنچیان سر نمی‌زده ولی حالا که این اتفاق رخ داده است تمامی مسئولان خود را به این مکان رسانده‌اند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا