ایران و جهان

از عرفه، قربان و غدیر غافل نشویم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلای بزرگ آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، با تسلیت شهادت امام محمدباقر(ع) اظهار داشت: پنجمین امام همام شیعیان دارای ویژگی‌های منحصر به فردی بوده که از جهت پدر و مادر علوی است و در عصر خود فرصتی یافت تا نهضت مهم علمی و فرهنگی را شروع کند که کمتر از قیام امام حسین(ع) نبود.

وی گستردگی علم، دانش و فرهنگ، نخبه‌پروری و آثار گران‌بهای دینی که امروز در اختیار ما است را از جمله اقدامات علمی و فرهنگی مهم امام باقر(ع) دانست و ادامه داد: علم سلطان و قدرت بوده که لازمه داشتن کشوری با قدرت و صلابت بهره‌مندی از آن است و در دوره پهلوی نگذاشتن علم در کشور ما گسترش یابد و امروز هم باید با توجه به توصیه‌ها و تأکیدات رهبر معظم انقلاب در این موضوع مهم توجه ویژه‌ای در مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه به علم‌ آموزی و گسترش آن شود.

امام جمعه شهرری با اشاره به اهمیت روز عرفه، عید قربان و عید غدیر خاطرنشان کرد: شاید بی‌اغراق بتوان گفت بعد از ماه رمضان روزی به عظمت روز عرفه امام حسین(ع) نباشد که روزه در این روز بسیار سفارش شده و دعای عرفه هم دعا، مناجات و ذکر است که امام حسین(ع) نعمت‌هایی فراوان را در آن ذکر و شکرگزاری می‌کند.

حجت الاسلام شاهچراغی با تسلیت شهادت حضرت مسلم بن عقیل(ع) خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) می‌فرمود عقیل را دوست دارم که از نسل او فرزندی به دنیا می‌آید که حسین مرا یاری می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه از نماز عید قربان غافل نشویم، یادآور شد: اهمیت این نماز کمتر از نماز عید سعید فطر نیست و از قربانی کردن در این روز غافل نشویم و حتی چند نفری یک قربانی در این روز انجام داده و بین نیازمندان توزیع کنیم.

امام جمعه شهرری با اشاره به نامگذاری شایسته دهه ولایت ما بین عید قربان و عید سعید غدیر خم اضافه کرد: جشن‌ها و مراسم این ایام نباید دولتی شود و مردم باید خودجوش منازل و محله‌های خود را با پرچم و چراغ آذین بسته و شیرینی و شکلات توزیع کرده و از اطعام در این روز که  فضیلت بسیاری ذکر شده غافل نشوند.

حجت الاسلام شاهچراغی بر شادی این ایام تأکید و ابراز داشت: نباید دهه ولایت با گریه و عزاداری مأنوس شود و با تفریحات سالم و نشاط همراه باشد و ستادهای مردمی غدیر در این زمینه وظیفه سنگینی دارند.

انتهای پیام/۶۷۰۵۲/ر


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا