اخبار خوزستان

اجرای طرح «ضیافت الهی رمضان» مستلزم کمک خیران


علی فرحانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تلاش برای رفع مشکلات متعدد مدجویان، هدف عمده طرح ضیافت رمضان است و تمام هزینه های آن از سوی خیران، نیکوکاران، اصناف و بازاریان، موسسات و انجمن های خیریه و عموم مردم تامین خواهد شد و اعتباری خاص برای اجرای آن تعریف نشده است.

وی، طرح ضیافت الهی رمضان را یکی از طرح های مهم و تاثیر گذار خواند و گفت: در این طرح، اهداف بسیاری همچون آگاه سازی و آشنایی خیران و مسئولان با مشکلات اقشار تحت پوشش بهزیستی، گسترش فرهنگ نیکوکاری و خیرخواهی در جامعه، جذب نذورات و هدایای مردمی به سمت جامعه هدف بهزیستی و اطعام و اکرام نیازمندان دنبال می شود.

رئیس بهزیستی خرمشهر از اجرای این طرح به چهار روش اشاره و توضیح داد: در یکی از روش های اجرای طرح «ضیافت الهی رمضان»، سفره های افطاری در مراکز و مجتمع های دولتی و غیردولتی و مساجد با حضور اقشار تحت پوشش و مسئولان و مشارکت خیران برپا می شود و پس از افطار مسئولان و خیران با مشکلات مددجویان آشنا و در حد توان نسبت به حل آنها اقدام خواهند کرد.

وی افزود: در شکل دوم طرح ضیافت رمضان مسئولان در ایام ماه رمضان به منازل معلولان و مددجویان خواهند رفت و ضمن آشنایی با مشکلات آنها تلاش خواهند کرد نسبت به تامین لوازم ضروری و هزینه های درمان آنها اقدام کنند.

وی، تامین و توزیع مواد غذایی همچون گوشت و سایر موادخوراکی اهدایی خیران و اصناف از طریق مجتمع ها، موسسات خیریه و مراکزغیردولتی میان خانواده های تحت پوشش را شیوه سوم و برگزاری جشن گلریزان با حضور خیران و نیکوکاران و جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی برای هزینه در راستای رفع مشکلات مددجویان را شیوه دیگری از اجرای این طرح دانست.
 


منبع: مهر خوزستان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا