ایران و جهان

آغاز بکار اولین دوره تربیت مربی شتاب‌دهنده هلال احمر در تهران

شاهین فتحی سرپرست جمعیت هلال احمر استان تهران دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ، اظهار کرد: طی برنامه‌ریزی‌ها و جلساتی که برگزار کردیم موفق شدیم میزبانی اولین دوره تربیت مربی مراکز شتاب دهنده هلال احمر کشور را  در هلال احمر استان تهران برعهده بگیریم که این دوره به همت سازمان جوانان هلال احمر و با همکاری وزارت کشور برگزار خواهد شد.

وی گفت: دوره تربیت مربی مراکز شتاب دهنده مخصوص کار آفرینان جوان کشور است که در این دوره از هر استان به عنوان کارآفرین جوان برتر حضور دارند و در مجموع دوره تربیت مربی مراکز شتاب دهنده هلال احمر کشور برای اولین بار با حضور ۷۰ نفر برگزار خواهد شد‌.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان تهران ادامه داد: در این دوره داوطلبان جوانی هستند که دوره‌های مقدماتی و پیشرفته در خصوص آشنایی و قوانین کار و کار آفرینی را پشت سر گذاشتند و در این مرحله جهت ارتقا در دوره تربیت مربی حضور دارند تا بتوانند اطلاعات خود را در اختیار دیگران قرار دهند‌.

فتحی در خصوص هدف از برگزاری این دوره اضافه کرد: معاونت اجتماعی وزارت کشور هدف‌های مختلفی را در زمینه کار آفرینی ایجاد کرده اما در خصوص آموزش و ارتقا افراد به مربی و انتقال نحوه کار و ایجاد اشتغال طی هماهنگی‌های انجام شده و امضای توافق نامه با سازمان جوانان هلال احمر مقرر شد تا این دوره برگزار شود و علاوه بر این افراد که در دوره حضور دارند ما بقی کارآفرینان در کشور از نحوه صحیح ایجاد اشتغال به صورت علمی بهره مند شوند.

وی بیان کرد: برگزاری چنین دوره‌هایی به نوعی باعث خواهد شد تا جوانان کار آفرین که در قالب داوطلبان جوانان هلال احمر حضور یافته‌اند باعث خواهد شد تا اعضا با انواع معضلات اجتماعی به خوبی آشنا شوند و با تلاش و هم فکری و فرا گیری اصولی و علمی کار بتوانند در آینده از معضلات اجتماعی بکاهند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان تهران افزود: در مباحث مشکلات اجتماعی بزرگ‌ترین خطر بیکاری است و شورای اجتماعی وزارت کشور با تامین اعتبار این دوره‌ها کمک می‌کند که جوانانی که با جمعیت هلال احمر ارتباط دارند بتوانند کارآفرین مناسبی باشند وعلاوه بر اشتغال معلومات خود را به عنوان مربی به دیگران جهت اشتغال‌زایی انتقال دهند.

فتحی با اشاره به این که امیدواریم هلال احمر منشا خیر جهت اشتغال جوانان باشد، تصریح کرد: خیلی از اشتغال‌هایی که در چند سال اخیر به وجود آمده مانند تاکسی‌های اینترنتی از همین دوره‌ها بوده که موفق شدیم طی برنامه ریزی اولین بار دوره تربیت مربی مراکز شتاب دهنده را در قالب جوانان هلال احمر در خود کشور و به میزبانی استان تهران برگزار کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دوره تربیت مربی مراکز شتاب دهنده هلال احمر کشور از دیروز کار خود را آغاز و تا ۲۱ تیر ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/۶۷۰۲۹/پ/ی۳۰


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news
دکمه بازگشت به بالا