ایران و جهان

فضاهای آموزشی در منطقه «عین دو» عموماً استاندار نیست

 به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمد صادق کریمی‌کیا عصر امروز در جلسه کارگروه اجتماعی سلامت و خانواده خوزستان اظهار کرد: در سال ۹۸  در حوزه وزارت کشور تکلیف داریم که بر اساس جرائمی که صورت ‌می‌گیرد برنامه‌های مداخله در حوزه اجتماعی را برنامه ریزی کنیم.

تا کنون ۵۰ نفر تلفات غریق داشتیم

وی گفت: با توجه به اتفاقی که در بستر رودخانه‌ها بعد از وقوع  سیلاب رخ داد  به لحاظ عمرانی باید  ورود جدی داشته باشیم،  شورای برنامه ریزی نیز باید حمایت کند تا شهرداری در بحث ایمن سازی رودخانه‌ها  بتواند کمک کند.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری خوزستان با تاکید بر لزوم اجرای طرح‌هایی کاربردی در جهت کاهش تلفات غریق بیان کرد: در سه شهر شمالی استان حجم غریق‌ها بسیار بالا است و تا کنون نزدیک ۵۰ نفر تلفات داشتیم.

زندانیان قربانیان شرایط اقتصادی و فرهنگی هستند

امید حاجتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان اظهار کرد: کسانی که در زندان‌های خوزستان به سر می‌برند قربانیان شرایط اقتصای و فرهنگی حاکم بر جامعه هستند و این‌گونه نیست که همه آنها افراد شروری هستند.

وی افزود: در جهت کیفی بخشی در زندان‌هاپروژه‌های مختلفی در دست اجرا است اما یکی از مشکلات مبتلا‌به تمام بخش‌ها این است که  بیش از توان مالی مملکت  پروژه کلنگ می‌زنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت:  شاید اگر به جای  اجرای پروژه در ۱۰ زندان در۲ زندان انجام می‌دادیم اکنون کار را تمام کرده بودیم چرا که یکی از عواملی که سازمان زندان‌ها نتواسته پروژه‌های خود را به پایان برساند همین بحث‌های مالی است.

حاجتی با تاکید برلزوم تفکیک بین مجرمین، گفت: باهم نگه‌داشتن مجرمان  سبب انتقال بدآموزی‌ها شده است اگر چه در فضا محدودیت داریم  اما تا جایی که ممکن است باید به این موضوع پرداخته شود.

وی  با اشاره به محدودیت منابع مالی، عنوان کرد: مقرر بود پس از جابه‌جایی زندان کارون محل فعلی آن فروخته شد و هزینه آن صرف تجهیز سایر زندان‌های استان شود که تا کنون این مهم محقق نشده است پیشنهاد می‌شود در جهت توانمندسازی انجمن یک طرح اقتصادی که منجر به درآمدزایی و اشتغال شود را اجرایی کنیم.

حاجتی افزود: در صورت محقق شدن طرح آمادگی داریم به لحاظ زیرساختی و تسهیلاتی کمک کنیم، ضمن اینکه با مشارکت شهرداری می‌توان بازارچه استانداردی برای فروش ماهی راه اندازی کنیم.

وی گفت: با وجود محدودیت منابع اعتباری حدود ۶ میلیاردتومان به بحث  تجهیزات ورزشی خاص سازمان زندان‌ها اختصاص داده شد.

سند زندان کارون مالک شخصی ندارد

نادر ایگدر  معاون سلامت و بهداشت اداره کل زندان‌های استان خوزستان با بیان اینکه سند زندان کارون مالک شخصی ندارد و سند آن مربوط به سازمان زندان‌ها است، گفت: از حدود ۲۰ سال گذشته قرار بود زندان کارون از داخل شهر به بیرون شهر منتقل شود که در فضای مجازی شایعه شد که این ملک مربوط به یک خانم است که اخیراً با مراجعه به اداره زندان‌ها ملک خود را مطالبه کرده است.

وی افزود: انتقال زندان بدون در نظر گرفتن یک فضای آموزشی صورت گرفت انتظار می‌رود با توجه به فضایی که وجود دارد اعتباری در این خصوص برای احداث یک سالن آموزشی و یا ورزشی نیز در نظر گرفته شود.

معاون سلامت و بهداشت اداره کل زندان‌های استان خوزستان با تاکید بر لزوم تجهیز سوله حرفه آموزی در زندان، بیان کرد: اگر بتوان در زندان زمینه حرفه‌آموزی را به صورت تخصصی انجام دهیم قطعاً می‌توان آسیب‌ها را به حداقل برسانیم.

مهدی رفیعی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه در کنکور امسال، خوزستان موفق شد رتبه اول و نهم کشوری را به خود اختصاص دهد، اظهارکرد: در مسابقات قرآنی کشور نیز خوزستان موفق به کسب ۴۱ رتبه شد که از این ۴۱ رتبه ۱۲ رتبه آن  مقام اول کشوری بود علاوه بر این قهرمان قهرمانان از استان خوزستان بود.

وی با بیان اینکه آموزش پرورش نقش مهمی در ارتقاء فرهنگ جامعه دارد، گفت: ما آموزش و پرورش را صرفاً یک نهاد آموزشی نمی‌دانیم بلکه نهاد فرهنگی، و تربیتی است و رسالت آموزش و پروش بیش از آنکه در داخل آن تعریف شود باید در بیرون آن تعریف شود.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان افزود: امسال به طور ویژه بحث مناطق و دانش‌آموزانی که لازم است به آنها توجه شود را به صورت میدانی رصد کردیم و در این زمینه نگاه ما در سه بخش، فضا، تجهیزات و نیروی انسانی است.

فضاهای آموزشی منطقه «عین دو» استاندارد نیست

رفیعی با اشاره به بازدیدی که از مناطق محروم شده است، بیان کرد: منطقه «عین دو» نسبت به مناطق سیاحی، ملاشیه، حصیرآباد، زویه و… هم به لحاظ فضا و مساحت دچار مشکل هستیم و فضاهای آموزشی ما  در این منطقه عموماً استاندارد نیست و کیفیت لازم را ندارند.

وی افزود: جمعیت دانش‌آموزی در این منطقه به قدری متراکم است که تا زمانی که فضای جدیدی را ایجاد نکنیم امکان تخریب فضای قبلی را نداریم.

رفیعی با بیان اینکه تملک زمین یکی از مشکلاتی است که در منطقه عین دو با آن روبرو هستیم، عنوان کرد: تقریبا تمام فضای سرویس‌های بهداشتی مدارس عین دو درحال انجام تعمیرات اساسی است ضمن اینکه اکنون ۴ پروژه در این خصوص تعریف شده است.

وی گفت: وضعیت فضاهای آموزشی در منطقه «ملاشیه» عموماً بزرگ هستند اما در زمینه تجهیزات و نیروی انسانی در این منطقه هنوز مشکل داریم که امیدوار هستیم تا شهریور ماه بخشی از این مشکلات را حل کنیم.

رفیعی بیان کرد: در شش منطقه ۱۰ پروژه آموزشی در حال تعمیر اساسی  و ساخت داریم که ۷ پروژه مربوط به تعمیرات و ۳  پروژه مربوط به ساخت است.

وی افزود:  بحث تعمیرات اساسی  ۱۲مدرسه  کلاسه در کوی سیاحی از نیمه مرداد شروع شده همچنین تعمیرات  ۱۵ کلاسه در منطقه عین دو نیز در حال انجام است که ۶۰ درصد پیشرفت کار داشتیم، علاوه بر این دبیرستان بقیه‌الله العظم در عین دو نیز تعمیرات  اساسی آن آغاز و تا کنون ۷۵ درصد پیشرفت داشت.

رفیعی بیان کرد: تعمیرات اساسی ۱۲ کلاسه  در منطقه «زویه»  با ۶۰ درصد پیشرفت،۶ کلاسه ملی راه با ۱۰ درصد پیشرفت، دبیرستان باقرالعلوم عین دو با ۵۰ درصد پیشرفت، مدرسه ۱۵ کلاسه منبع آب با بیش از ۵ درصد پیشرفت فیزیکی و  ساخت مدرسه  ۶ کلاسه در مندلی و ۶ کلاسه در گلدشت آغاز شده است.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا