ایران و جهان

عکس| تظاهرات صدها معترض به سیاست‌های ترامپ در قبال سلاح گرم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، صدها نفر از مردم آمریکا در اعتراض به خشونت‌های صورت گرفته با استفاده از سلاح گرم و تیراندازی‌های متعدد در این کشور، در دو شهر «ال‌پاسو» واقع در ایالت تگزاس و «دِیتیون» واقع در ایالت اوهایو، تظاهرات کردند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» تظاهرات‌کنندگان روز گذشته (چهارشنبه) در شهرهای ال‌پاسو و دیتون همچنین به حضور «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که برای عیادت از آسیب‌دیدگان و خانواده‌های قربانیان در تیراندازی‌های اخیر به این دو شهر رفته بود، اعتراض کردند.

آنها که ترامپ را مقصر اصلی افزایش حوادث خون‌بار تیراندازی در آمریکا و بالارفتن تصاعدی آمار تلفات آنها می‌دانند، ضمن محکوم کردن سفر ترامپ، شعار می‌دادند «[ترامپ] کاری انجام بده» و پلاکاردهایی با نوشته‌های «ترامپ نژادپرست است» یا «او را به [کشورش] برگردانید» حمل می‌کردند.

ترامپ که روز گذشته به همراه همسرش برای دیدار با خانواده‌های قربانیان و عیادت از مصدومان دو حادثه تیراندازی در ال‌پاسو (+) و دیتون (+)، به این دو شهر سفر کرده بود، تلاش کرد در انظار عموم ظاهر نشود و از خبرنگاران و دوربین رسانه‌ها نیز دوری کرد.

وی در صفحه شخصی توئیتر خود مدعی شد «این دیدار بسیار گرم و فوق‌العاده‌ای بود» ولی این در حالی است که معترضان با تجمع در بیرون بیمارستان‌هایی که مصدومان بستری بودند، شعارهایی تند علیه ترامپ می‌دادند.

«نان ویلی» شهردار دیتون با صحیح دانستن عدم حضور ترامپ در جمع مردم، گفت:‌«بسیاری از افرادی که در این منطقه فعالیت می‌کنند، علاقه‌ای به حضور رئیس‌جمهور در آنجا ندارند. صحبت‌های او در بیشتر مواقع تفرقه‌افکنانه است و این آخرین چیزی است که ما به آن نیاز داریم!»

شامگاه شنبه (به وقت تهران) بود که فردی مجهز به سلاح گرم اتوماتیک به سمت مردم حاضر در یکی از شعبه‌های فروشگاه زنجیره‌ای والمارت در شهر ال‌پاسو واقع در ایالت تگزاس تیراندازی کرد که بر اثر آن ۲۰ نفر کشته و ۲۴ تن زخمی شدند. (جزئیات بیشتر)

تنها به فاصله حدود سیزده ساعت بعد از این حادثه، تیراندازی مرگبار دیگری در ایالات متحده، این بار در شهر «دیتون» واقع در ایالت اوهایو رخ داد که بر اثر آن حداقل ۹ نفر کشته و ۱۶ تن دیگر نیز زخمی شدند. این حادثه، دویست و پنجاهمین کشتار در آمریکا به‌وسیله سلاح گرم بود که در سال ۲۰۱۹ رخ داد. (جزئیات بیشتر)

 

انتهای پیام/


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا