ایران و جهان

افزایش تسهیلات به کشاورزان خسارت دیده از سیل تا ۵۰۰ میلیون ریال

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری ،علی فرخ‌زاد در جلسه کارگروه استانی سیل، اظهار کرد: امسال برای استمهال وام‌های بانکی کشاورزان روستاهای استان ۹۳۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده است.

وی افزود: با توجه به موافقت‌نامه صورت گرفته با بیمه میهن نیز ۱۵۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض و ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات برای افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد که دچار خسارت شده‌اند در نظر گرفته شده است.

 معاون عمرانی استاندار تأکید کرد: سقف میزان پرداخت برای هر فرد تحت پوشش ۵۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض و ۱۵۰ میلیون ریال نیز تسهیلات بانکی خواهد بود.

 این مسئول با اشاره به باز بودن سامانه ثبت خسارت‌های سیل، تأکید کرد: با توجه به اینکه سامانه یاد شده تا دوشنبه هفته آینده فعال خواهد بود از دستگاه‌ها به خصوص جهاد کشاورزی درخواست می‌شود تا کار تکمیل پرونده‌های ناتمام و باقیمانده را تا آن زمان به پایان برسانند.

 وی در پایان با بیان اینکه از ظرفیت شوراهای کشاورزی در خصوص رفع مشکلات زنبورداران جهت پرداخت تسهیلات باید استفاده شود، یادآور شد: در حوزه باغداری نیز با توجه به نابودی درختان ۱۰۰ و ۱۵۰ ساله در سیل اخیر موضوع کمک به این بخش نیز باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا