ایران و جهان

خبر فعال شدن اینستکس با هدف متوقف کردن ایران منتشر شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علی خورشیدی‌اطهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دندی با گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و آغاز دهه کرامت اظهار کرد: وجود دختر در اسلام مایه برکت و نعمت است و انقلاب اسلامی هم این روز را به عنوان روز دختر نامیده است.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت هفته حج با دست اندرکاران و کارگزاران حج دیدار کرده و فرمودند: هر حاجی ایرانی باید با رفتار و گفتار متناسب خود، به ملیت، هویت و جمهوری اسلامی ایران آبرو ببخشد.

خطیب نماز جمعه دندی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه برخی‌ها می‌گویند حج را سیاسی نکنید حرف درستی نیست، چون ابعاد سیاسی حج مطابق دستورات اسلام و وحدت است، خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب به حضور حجاج ایرانی در نمازهای جماعت مکه و مدینه تاکید کردند و فرمودند می‌خواهیم عربستان صعودی امنیت حجاج را تامین کند تا شاهد تلخی‌ سال‌های قبل نباشیم.

خورشیدی‌اطهر در بخش دیگری از سخنان خود به  پیام و اقدام هوشمندانه و مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران در مورد مسئله برجام اشاره کرد و افزود: یک سال بعد از خروج یک طرفه آمریکا از موضوع برجام، در مدت زمان دو ماهه‌ای که ایران به کشورهای اروپایی، فرانسه، انگلیس و آلمان داده بود نه تنها در راستای احیای برجام و منافع ایران اقدام نکردند، بلکه در زمین ترامپ بازی کردند تا بتوانند قدرت هسته‌ای و موشکی و منطقه‌ای کشور را کنترل کنند.

وی به قدرت و اقتدار ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: ایران هشدار داده که اگر اروپا اقدامی در راستای تامین منافع ایران از برجام انجام ندهد، بعد از دو ماه غنی سازی اورانیم از مرز ۳۰۰ کیلوگرم عبور خواهد کرد.

خطیب نماز جمعه دندی تصریح کرد: خبر فعال شدن انیستکس(ابزار پشیمانی تجاری) از سوی اروپا با هدف متوقف کردن اقدامات متقابلی ایران منتشر شده است، اما می‌بینیم هیچ اقدامی قابل توجهی از جمله خرید نفت به دلیل مخالفت امریکا انجام ندادند و فقط وقت کشی می‌کنند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه نشست معامله قرن در منامه، تیری بود که به سنگ خورد یادآور شد: در این نشست می‌خواستند زمینه ساز صلح فلسطین با رژیم صهیونیستی باشند، اما اعلام کردند که نشست اقتصادی بحرین هیچ دستاوردی نداشت.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴/ق۳۰


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا