ایران و جهان

تحریم های آمریکا مهمترین عامل مصائب لبنانی هاست


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، شیخ علی دعموش معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان گفت: دغدغه بزرگ لبنانی‌ها، معیشتی و نحوه خروج از تونل بحران‌های متعدد است.

وی به افزایش قیمت دلار، گرانی کالاها، افزایش قیمت دارو و هزینه‌های درمانی، نبود فرصت‌های شغلی و بحران‌های معیشتی اشاره کرد و افزود: حزب الله با تمام توان در راستای کاهش رنج لبنانی‌ها حرکت خواهد کرد.

دعموش گفت: اولویت نخست ما مقابله با تبعات بحران معیشتی و استواری در برابر تحریم آمریکا به عنوان مهمترین عامل رنج لبنانی هاست.

این مقام حزب الله تاکید کرد: راهکار طبیعی خروج از تونل بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور جدید و پس از آن تشکیل دولت با اختیارات کامل است و بدون آن بحران به قوت خود پابرجاست.

وی افزود: انتخاب رئیس جمهور باید از سوی خود لبنانی‌ها باشد و دلبستن به خارج منجر به انتخاب رئیس جمهور نمی‌شود و موجب پیچیدگی بیشتر امور می‌شود. ما از ابتدا دعوت به گفتگو کرده ایم و همچنان از شرکای خود در کشور می‌خواهیم که به توافق روی آورند.

دعموش گفت: آنانی که به دنبال دیکته نامزد ریاست جمهوری هستند و با گفتگو مخالفند و راه عداوت در پیش گرفته اند، مسئول به تعطیلی کشاندن کشور و بحران کنونی هستند. این به نفع آنها و کشور نیست زیرا کشور به همکاری و مشارکت و گفتگو نیاز دارد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا