اجتماعیاخبار خوزستاناخبار ویژهاقتصادیایران و جهانتیتر یکستون وسطسیاسیفرهنگیورزشی

به مناسبت دهه کرامت و تولد حضرت معصومه(س) و روز دختر ، از دختران رسانه استان خوزستان توسط سازمان بسیج رسانه تجلیل شد

به مناسبت دهه کرامت و تولد حضرت معصومه(س) و روز دختر ، از دختران رسانه استان خوزستان توسط سازمان بسیج رسانه تجلیل شد

 

به گزارش پایگاه خبری خوز 24 : با حضور مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان ، مسئول بسیج رسانه و مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان از دختران رسانه به مناسبت دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر تجلیل شد.

مسئول بسیج رسانه استان خوزستان ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه گفت: اولویت اول این نشست این است که ما بتوانیم نیازی ترین اساس خود در حوزه رسانه که بانوان جزو آن هستند را جذب و در توسعه بسیج که از ظرفیت های بسیج رسانه می باشد استفاده شود.

سجاد بهمئی افزود: امروز یکی از مولفه های اصلی ما در بسیج رسانه این است که بتوانیم نقش آفرینی کنیم و تاثیر گذار باشیم که تا کنون توانستیم در حوزه اشراف فرماندهی بخش خواهران با امتیاز ۱۰۰ مقام اول کشور را کسب کنیم که از همه خواهران قدردانی میکنیم‌.

وی بیان کرد: برنامه های ابلاغی به بسیج رسانه مختلف است که با توجه به اینکه در جنگ شناختی قرار داریم و دشمن در پی ضربه زدن است و اثرات آن را نیز دیده ایم که با برنامه های سال جدید امیدواریم بتوانیم بهتر کار کنیم.

 

 

مسئول بسیج رسانه با اشاره به قرارگاه زن و خانواده عنوان کرد: انتظار میرود که در تولید و محتوای تخصصی در زمینه نقش زن مسلمان و بانوان در قالب خبر ، گزارش ، عکس نوشته و پوستر بانوان کار شود تا بتوانیم یک نمایشگاه راه اندازی کنیم و هویت شخصی به زن مسلمان نهادینه شود.

وی یادآور شد: کنش گری و تولید و محتوای رسانه باید آنقدر قوی باشد تا بتوان در مقابل عملیات روانی دشمن ایستادگی کرد و همه شما در حوزه تولید محتوا قوی هستید و در کنار ما خواهید بود.

بهمئی با اشاره به آگاه سازی خانواده ها در تربیت فرزندان گفت: جریان سازی تلفیقی باید گسترده باشد تا بتوان جهاد تبیین را نیز انجام داد و در حوزه اندیشه و رفتار و اخلاق تیز باید اقدامات زیادی انجام شود ، امروز نیز مهمترین بحث ما حجاب است که باید در مقابل این آسیب اجتماعی اقدامات زیادی صورت گیرد و فضای رسانه و جنگ رسانه توسط دشمن در حال گسترش است که باید ما نیز در مقابل آنها اقدامات در خوری انجام دهیم.

 مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خاطر نشان کرد: وقتی صحبت از قرارگاه میشود نشان از حساسیت بالای بسیج و بسیجی بودن است که این مهم مردمی بودن و تلاش و رسالت شما بانوان را می‌رساند و رسانه همیشه پیشتاز در همه عرصه ها می باشد.

 

مریم مراد اسکندری افزود: ما باید سواد رسانه ای خود را بالا ببریم تا دشمن نتواند از آن سو استفاده کند و این پتانسیل در بانوان رسانه وجود دارد که پیشتاز باشند و دشمن برای هر برنامه خود سال ها برنامه ریزی می‌کند و ما همیشه باید آمادگی قبلی داشته باشیم.

در ادامه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه خوزستان گفت: بسیج یک تفکر و اندیشه برگرفته از اسلام ناب محمدی است و انقلاب سرخ سیدالشهدا یک گفتمان است که در قالب و ساختار محدود نیست.

حجت الاسلام عبدالرضا رستگار اظهار کرد: نگاه اسلام به زن و مرد در حوزه انسانیت و رشد تعالی یکسان است، یعنی همان جایگاهی که برای مرد قائل است برای زن نیز قائل است و مصداقش این است که اگر علی ابن ابی طالب (ع) بین مردان سرآمد است، حضرت فاطمه (س) بین زنان سرآمداست و اگر اباعبدالله الحسین (ع) بنیان گذار مکتب آزادگی و شهادت و در هم آمیزنده حماسه و عرفان است، حضرت زینب کبری (س) در این جایگاه قرار دارد و پیام رسان خون سرخ حسین (ع) است به گونه‌ای که مشروح شده است کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب (س) نبود.

وی یادآور شد: اگر می‌گویند زن باید خودش را از مرد بپوشاند برای این است که حضرت امام (ره) می‌فرمایند: کرامت و بُعد انسانی زن آشکار شود نه بعد حیوانی اش که مراد و مقصود نیست، زیرا بُعد مادی در مرد و زن مرکبی است برای تکامل و رشد انسان، بنابراین نگاه اسلام یک نگاه بسیار تکامل افزایی برای زنان و مردان است.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین رستگار ادامه داد: بعد از شکست دشمن در جنگ سخت و نیمه سخت می‌بینیم که حضور زنان در جامعه خصوصاً در عصر ما که عصر تقابل دنیای اسلام با کفر است و به جنگ شناختی رسیده ایم بسیار مؤثر بوده و نقش افرین هستند.

وی با اشاره به اینکه دشمن به نقش منفی زنان هم توجه دارد بیان کرد: دنیای استکبار در قرن هفدهم به این جمع بندی رسید که اگر بخواهد کالایش را بفروشد و تأثیر داشته باشد باید از زنان به عنوان ابزار استفاده کند که جای تأسف دارد اما اسلام برای زن یک جایگاه و تعالی قرار داده است که شخصیتی همچون فاطمه زهرا (س) رمز خلقت عالم هستی می‌شود با اینکه یک زن است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ولی عصر استان خوزستان با بیان اینکه اسلام می‌گوید زنان به عنوان مروارید در صدف باشند به خاطر ارزشمندی آنان است تصریح کرد: اسلام می‌گوید زنان می‌توانند رشد و تکامل پیدا کنند و در هر مسئولیتی متناسب با خودشان نقش آفرینی کنند اما در عین حال نقش خانواده را نیز نقش بسیار مهمی می‌داند.

وی با اشاره به اینکه حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری برای زنان جایگاه خاصی قائل هستند بیان کرد: در نقش زنان همین بس که حضرت فاطمه معصومه (س) چنان نقش آفرین است که امام صادق (ع) می‌فرماید: برای خدا خانه‌ای است در مکه، برای رسول خدا خانه است در مدینه و برای ما اهل بیت خانه‌ای است در قم که این نشان دهنده جایگاه رفیع حضرت معصومه (س) است.

 

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ولی عصر استان خوزستان خطاب به اعضای بسیج رسانه استان با بیان اینکه شما دو عنوان بسیج و رسانه را دارید، گفت: بسیج یک انسان خاکی پوش و اسلحه به دست نیست بلکه یک تفکر و اندیشه است که برگرفته از اسلام ناب محمدی است و انقلاب سرخ سیدالشهدا یک گفتمان است که در قالب و ساختار محدود نیست.

حجت الاسلام رستگار با اشاره به اینکه رسانه مشهور است و می‌گویند هر سیاستمداری زمانی موفق است که یک رسانه قوی پشت آن باشد افزود: امروز رسانه غول پیکر دنیای استکبار به دنبال ترویج اندیشه لیبرال دموکراسی و تفکر و اندیشه ماتریالیستی و مادی گرایی است که بسیار هم تلاش می‌کند اما در مقابل آن ما نیز بسیج رسانه را داریم که قطعاً بدانید شما برتر و موفق هستید.

وی عنوان کرد: ما در این چهار دهه در حوزه‌هایی که دست انقلابی‌ها بوده مثل حوزه هسته‌ای، حوزه علمی پژوهشی، حوزه موشکی، حوزه پهبادی و … به اندازه ۴۰۰ سال پیشرفت داشته ایم و اکنون به جایی رسیده ایم که ابر قدرت منطقه هستیم و یک ابر قدرت تأثیر گذار در مقیاس بین المللی به شمار می آییم.

در پایان از دختران بسیجی رسانه با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا