ایران و جهان

امیدوارم موفقیت‌های ورزشی سبب شود مسؤولان در چانه‌زنی‌های سیاسی راحت‌تر عمل کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا داورزنی شامگاه گذشته در مراسم تجلیل از مدال‌آوران المپیکی و پاراالمپیکی خراسان رضوی در خصوص اینکه چرا از قهرمانان ملی تقدیر و تشکر می‌کنیم گفت: در شرایط کنونی همواره درگیر مشکلات عدیده‌ای بودیم که دشمنان فراهم کردند، کسانی که برای این کشور افتخار آفریدند و باعث اقتدار نظام شدند، پیام‌آور صلح و آرامش هستند و تنها یک ورزشکار نیستند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: در جام جهانی فوتبال کسی به مشکلات اقتصادی فکر نمی‌کرد و مردم به اقتدار کشور می‌اندیشیدند و اکنون نیز موج غرور بعد از موفقیت تیم والیبال را شاهدیم، ورزش تنها کاری است که با هیچ ابزاری نمی‌توانند توان ما را سانسور کنند، جامعه ورزش ما در حوزه ورزش قهرمانی افتخارات زیادی را کسب کردند.

وی خاطرنشان کرد: قهرمان المپیک ما رسالتی بر دوش دارد که وظیفه‌اش را سنگین‌تر می‌کند و در واقع الگویی برای تمام جوانان می‌شود، جا دارد از کسانی که رسالتشان همانند کسانی هستند که جانشان را فدای کشور کردند و تمام کسانی که برای کیان کشور جان خود را دادند تشکر کنیم.

داورزنی ورزشکاران را پیام‌آور شهدا دانست و اظهار کرد: وظیفه ما این است که از ورزشکاران تقدیر و تشکر کنیم و آن‌ها را ارج نهیم، علاوه بر ورزشکاران مربیان نیز در این راستا زحمت کشیدند تا این شوق و لبخند را به مردم تزریق کنند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: امیدوارم با کار تلاش بیشتر توانمندی جوانان‌مان را به رخ جهانیان بکشیم این موفقیت‌ها سبب شود مسؤولان ما در چانه‌زنی‌های سیاسی راحت‌تر عمل کنند.

 

در ادامه استاندار خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی امکانات و منابع مالی خوبی را در اختیار ورزشکاران این استان قرار داده است.

علیرضا رزم حسینی افزود: در سال گذشته حدود ۴۷ میلیارد تومان از محل ۰٫۲۷ درصد مالیات ارزش بر افزوده پرداخت شد، همچنین در سال جاری نیز ۵۷ میلیارد تومان برای ورزش و جوانان در نظر گرفته شده که ۲۰ درصد از آن در حوزه جوانان است.

وی بیان کرد: جامعه سالم و انسان سالم از شاخص‌های توسعه‌یافتگی در هر کشوری است و در ارزیابی کشورها مورد نظر واقع می‌شود.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: در حوزه ورزش همگانی نیز باید فعالیت‌های نشاط‌آور در اولویت قرار گیرد و جامعه از تحرک بیشتری برخوردار شود.

رزم حسینی بیان کرد: امیدوارم قهرمانی‌های ورزشکاران استان روز به روز افزایش پیدا کند و شاهد افزایش این سرمایه‌های اجتماعی باشیم.

 

در ادامه مراسم مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: با تلاش‌های همه خانواده ورزش استان و هیأت‌های ورزشی که با عشق و علاقه فعالیت کردند، توانستیم افتخارات زیادی را برای خراسان رضوی و کشور کسب کنیم.

فرزاد فتاحی افزود: ما در ورزش، توسعه و متوازن را در دستور کار خود قرار دادیم و در این راستا، هم‌اکنون در ورزش‌های همگانی رتبه اول کشور را به‌دست آوردیم.

وی ادامه داد: در حوزه ورزش روستایی نیز رتبه اول کشور را از آن خود کردیم که از جمله فعالیت‌های مناسب در این حوزه، افتتاح بیش از ۱۷۰ خانه ورزش روستایی در خراسان رضوی بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی اضافه کرد: در حوزه المپیاد استعدادهای برتر، رتبه دوم کشور را از آن خود کردیم، همچنین در مراکز قهرمانی کشور رتبه اول را به‌دست آوردیم.

فتاحی افزود: خراسان رضوی در تمام زمینه‌ها به‌سمت جلو در حال حرکت است و رتبه‌های خوبی را نیز در این راستا کسب کرده‌ایم.

وی بیان کرد: در این مراسم ۶۷ نفر از ورزشکاران و مدال‌آوران جهانی و آسیایی تجلیل شدند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی عنوان کرد: در عرصه کشوری در مجموع آقایان و بانوان،  یک هزار و ۴۱۱ مدال توسط ورزشکاران استان به ارمغان آمد و در کل عرصه‌های آسیایی، جهانی و کشوری در مجموع ۲ هزار و ۱۷۱ مدال رنگارنگ برای استان کسب شد.

فتاحی در خصوص حضور ورزشکاران استان در اردوهای تیم ملی گفت: در مجموع ۴۹۸ نفر از ورزشکاران در اردوهای تیم ملی حضور داشتند که از این میان ۹۷ نفر از آقایان و ۷۰ نفر از بانوان به عضویت تیم‌های ملی در آمدند.

وی بیان کرد: با تلاش‌های به‌عمل آمد و نظر مثبتی که مقام عالی وزارت ورزش و جوانان به استان داشتند، اعتبارات مناسبی برای خراسان رضوی در نظر گرفته شده در این راستا توانستیم بدهی تمام هیأت‌های ورزشی را پرداخت و فعالیت‌های خوبی را انجام دهیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی بیان کرد: با تلاش‌های همه دست اندرکاران ورزش، تلاش می‌کنیم سال ۹۸ را سال تاریخی برای ورزش رقم بزنیم، همچنین در سال جاری حدود ۹۱ پروژه را افتتاح می‌کنیم.

فتاحی تصریح کرد: ورزش بانوان به‌خوبی در میان بانوان جای گرفته و امیدواریم این شعار ما که با ورزش حال همه مردم خوب می‌شود، ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۶


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا