ایران و جهان

تحول و عدالت کلید واژه دولت مردمی


به گزارش خبرنگار مهر، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه شنبه در آئین بهره‌برداری از طرح‌های اقتصادی شهرستان اردبیل اظهار کرد: کشور ما در یک سال اخیر تحول در حوزه مدیریت و ابعاد دیگر را تجربه می‌کند تا مردم با احساس تعلق بیشتر به کشور و نظام در صحنه‌های مختلف حضور پیدا می‌کنند.

محمدمهدی اسماعیلی تصریح کرد: در گام نخست سلامت و جان مردم در اولویت دولت سیزدهم قرار گرفت تا با هدف‌گذاری مناسب آمار فوتی‌های روزانه کرونا که به بیش از ۷۰۰ نفر رسیده و کشور نیز به حالت نیمه‌تعطیل درآمده بود، در مسیر سلامت، تحول و تحرک قرار گیرد.

وی کار بزرگ دولت انقلابی و مکتبی را اجرای واکسیناسیون سراسری اعلام کرد و گفت: در سایه این اقدام تعداد کشته‌های کرونا حتی در روزهای اخیر به عدد صفر رسید و فضای کسب و کار و رونق اقتصادی را شاهد هستیم.

عضو کابینه سیزدهم گذر از مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم و مشکلات داخلی و سوءتدبیرها را از دیگر رویکردهای دولت سیزدهم برشمرد و افزود: رئیس جمهور انقلابی و مکتبی در کمتر از یک سال به ۳۱ استان کشور سفر کرد تا در ابعاد مختلف چرخ‌های توسعه و پیشرفت کشور به حرکت درآید.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: استان اردبیل حق بزرگی در تاریخ این کشور دارد و ما نظام مدنی و تمدن نوین را با محوریت احیای هویت شیعی و انسجام داخلی از این خطه داریم.

وی اضافه کرد: اگر ایران امروز به قدرت بزرگ تبدیل شده در سایه شکوهمندی تاریخ و تمدن اردبیل پرافتخار است که همواره سعی کرده پیشتازی خود را به شایستگی انجام دهد.

اسماعیلی بیان کرد: حق استان اردبیل پیشرفت و توسعه همه‌جانبه است و در دولت سیزدهم تلاش می‌کنیم تا با برنامه دقیق تحول را در این استان رقم بزنیم تا اردبیل در مسیر پیشرفت و آبادانی قرار گیرد.

وی برنامه تحولی دولت را در ۳۷ سرفصل و در قالب وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای مختلف یادآور شد و اظهار کرد: مرکزی در نهاد ریاست جمهوری برنامه‌های تحولی دولت را پیگیری و رصد می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان شاهد تحقق این برنامه‌ها باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: به رغم همه مشکلات و چالش‌ها، کشورمان امروز به کارگاه بزرگ عمرانی و سازندگی تبدیل شده و پروژه‌های متعدد اقتصادی، عمرانی و فرهنگی در حال اجراست.

اسماعیلی گفت: چله دوم انقلاب باید عقب‌ماندگی‌های تحمیلی و عارضی در بسیاری از استان‌ها نظیر اردبیل جبران شود و تحقق این امر نیاز به اجرای دقیق کلید واژه عدالت و تحول دارد.

وی افزود: در دولت سیزدهم هیچ طرح و پروژه‌ای بدون پیوست فرهنگی تصویب و اجرا نمی‌شود و تاکید رئیس جمهور بر داشتن پیوست فرهنگی پروژه‌هاست تا ما بتوانیم از دام توسعه یک‌جانبه رهایی یافته و به بحران‌های موجود غلبه کنیم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: حتی در احداث مسکن و پروژه‌های عمران شهری پیوست فرهنگی از الزامات و ضرورت‌هاست و امیدواریم با این نگاه، رشد و تعالی فرهنگ را در دولت سیزدهم شاهد باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از سرمایه‌گذاران را دیگر رویکرد دولت سیزدهم برشمرد و اضافه کرد: احداث هتل پنج ستاره در اردبیل برای اولین بار به همت بخش خصوصی نویدبخش روزهای خوبی در پشتیبانی سرمایه‌گذاران از دولت سیزدهم می‌دهد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news
دکمه بازگشت به بالا